پاسخ نماینده تهران به خبرنگار: به تو چه 200 میلیون ودیعه مسکن گرفته ام یا نه!

به گزارش مجله یافان، عبدالحسین روح الامینی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا شما 200 میلیون تومان ودیعه مسکن را از مجلس گرفته اید یا خیر؟ پاسخ هتاکانه و قلدرمآبانه ای ارائه کرد.

پاسخ نماینده تهران به خبرنگار: به تو چه 200 میلیون ودیعه مسکن گرفته ام یا نه!

جهت دریافت خدمات آلاچیق سنتی چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش تسنیم، مجلس شورای اسلامی در دوره های مختلف مبلغی را به عنوان ودیعه مسکن در اختیار نمایندگان قرار می دهد. این مبلغ در دوره فعلی 200 میلیون تومان اعلام شده است.

در فلسفه این مبلغ اینطور گفته می گردد که نمایندگانی که در تهران منزل ندارند، یاری هزینه ای برای خرید یا رهن داشته باشند تا بتوانند وظیفه نمایندگی خود را دنبال نمایند. اینکه چقدر این فلسفه درست است یا خیر؟ محل بحث نیست. اما این موضوع درباره نمایندگانی که در تهران سکونت دارند و یا نمایندگانی که در دوره های قبلی مجلس نیز حضور داشته اند و این ودیعه را قبلا گرفته اند، مسئله مهمتری است.

ظاهراً طبق آیین نامه همه نمایندگان مجلس می توانند این ودیعه را دریافت نمایند. امّا وقتی عدالت خواهانه و منصفانه به این مسئله نگاه گردد پرسش مهمی پیش می آید و آن اینکه اگر نماینده ای در تهران خانه دارد و یا نماینده شهرستانی است که در دوره های قبلی در تهران خانه خریده و یا پیشتر ودیعه دریافت نموده، چرا باید چنین مبلغ کلانی را دریافت کند؟ آنهم در شرایطی که مسکن به یک معضل و بحران بسیار جدی برای مردم عادی تبدیل شده و بسیاری از مردم در تامین مبلغی بسیار کمتر از این نیز برای اجاره یا رهن دچار مسائل عدیده هستند.

بعضی مجله یافان برای پیگیری همین مسئله، بدون القای هیچ پیش فرض و چالشی، با بعضی نماینده های تهران این سوال را مطرح کردند که 1- آیا شما 200 میلیون تومان ودیعه مسکن مجلس را گرفتید یا نه؟ 2- اگر گرفتید، یعنی در تهران خانه نداشتید؟

در موردی بسیار عجیب، آقای عبدالحسین روح الامینی نماینده تهران در روبروه با پرسش خبرنگار ما که این سوال را پرسیده، اولاً گفته است که به تو چه؟ و سپس در پاسخ به اصرار خبرنگار که بالاخره این مسئله ای است که مردم حق دارند بدانند، گفته است: در تسنیم غلط نموده اند که گفته اند چنین موضوعی را بپرسید!

این درحالی است که اگر در ظاهر از آقای روح الامینی بپرسید شما موافق شفافیت هستید یا خیر؟ به احتمال زیاد برای روبرو نشدن با انتقاد عمومی تأکید خواهد نمود که بنده 100 درصد موافق شفافیت هستم! اما وقتی با کوچکترین پرسشی درباره مبلغ دریافتی روبرو می گردد به این نتیجه می رسد که غلط نموده اند این سوال را از او می پرسند، چرا که امثال او باید آسوده باشند که کسی از اعمال و رفتارشان چیزی نمی پرسد!

ممکن است آقای روح الامینی این ودیعه را دریافت نموده باشد و ممکن است دریافت ننموده باشد، اما نحوه روبروه او با خبرنگار و یک سوال ساده و البته صریح در راستای شفاف سازی نشان می دهد که چنین نماینده ای واقعاً تا چه حد اولاً به شفافیت و رسیدگی به رفتار و اعمالش اعتقاد دارد و ثانیاً تا چه اندازه پیش و پس از انتخابات یک رنگ است!

این مسئله مهمی است که نشان می دهد مردم باید در انتخابات مختلف نه به شعار ها بلکه به تعهدات واقعی افراد رأی دهند تا دست آن ها برای تغییر رنگ پس از رأی آوری باز نباشد.

موضوع پیش رو همچنین آزمونی برای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است تا بتواند از حیثیت خود دفاع کند. اگر به این رفتار آقای روح الامینی رسیدگی نگردد، این رفتار را به حساب کل مجلس نوشته است!

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 23 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 406

به "پاسخ نماینده تهران به خبرنگار: به تو چه 200 میلیون ودیعه مسکن گرفته ام یا نه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ نماینده تهران به خبرنگار: به تو چه 200 میلیون ودیعه مسکن گرفته ام یا نه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید