پاسخگویی به 80 درصد نیازهای خونی مراکز درمانی خبرنگاران

به گزارش مجله یافان، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، گفت: در سال جاری به طور میانگین توانسته ایم به 80 درصد نیازهای مراکز درمانی پاسخ بدهیم.

پاسخگویی به 80 درصد نیازهای خونی مراکز درمانی خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی مجله یافان، پیمان عشقی، صبح چهارشنبه بیستم اسفند 99، در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، به تشریح اقدامات و همچنین برنامه های سازمان انتقال خون در سال جاری و سال 1400 پرداخت.

وی با اشاره به شرایط کرونایی کشور که باعث شده فرایند اهدای خون تا حدودی کاهش یابد، گفت: با تمامی محدودیت هایی که داشتیم اما توانسته ایم به طور میانگین به 80 درصد نیازهای مراکز درمانی کشور پاسخ دهیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت؛ در روزهای ابتدایی شیوع کرونا که جهان بعضا تا 75 درصد کاهش ذخایر پیدا کرد با اعتماد مردم به ما و فرهنگ اهدای خون در اوج آسیب کرونا، هیچ وقت به زیر 30 درصد نرسیدیم و پس از آن نیز حدود 8 تا 10 درصد کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد، این بود که هیچ وقت استانداردهای اهدای خون را کم نکردیم و معافیت های خود را تغییر ندادیم ضمناً توانستیم از پیشگامان تولید پلاسمای بهبود یافتگان باشیم که اگر به جا مصرف شود یکی از جایگزین های درمانی است.

عشقی اضافه نمود: البته در برخی فرآورده های خونی این پاسخگویی تا صد درصد نیازهای مراکز درمانی هم داده شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از هموطنان درخواست کرد اهدای خون در ایام نوروز را فراموش نکنند و با توجه به اینکه هیچ نگرانی بابت حضور در مراکز انتقال خون کشور وجود ندارد، تاکید کرد: هموطنان ما با خیال آسوده در مراکز انتقال خون حاضر شوند، تمامی استانداردهای لازم در اهدای خون به طور دقیق رعایت می شود.

وی با گلایه از طرح باورهای غلط پیرامون انتقال ویروس در هنگام اهدای خون، گفت: کرونا، زلزله و حادثه آنی نیست که قرار باشد یک بار در مراکز انتقال خون حاضر شویم. بلکه باید با برنامه ریزی لازم و به طور تدریجی، شرایط اهدای خون در این دوران فراهم شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: نکته ای که هموطنان باید متوجه باشند، در ارتباط با تامین پلاکت برای بیماران مبتلا به سرطان و...، است. زیرا، ذخیره خون برای مدت 30 روز امکان پذیر است، اما پلاکت را نمی توان بیشتر از سه تا پنج روز نگهداری کرد. بنابراین، لازم است که هموطنان برای تامین پلاکت مورد نیاز بیماران، همواره آماده اهدای خون باشند.

وی از آمادگی مراکز انتقال خون برای پذیرش مراجعان در اولین روز سال نو خبر داد و گفت: تصمیم گرفته ایم به پنج نفر از هموطنانی که در اولین روز سال نو خون اهدا می کنند، هدایایی به رسم یادبود اهدا کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 873

به "پاسخگویی به 80 درصد نیازهای خونی مراکز درمانی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخگویی به 80 درصد نیازهای خونی مراکز درمانی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید