واکنش روسیه به کوشش آمریکا برای احیای تحریم های ضدایرانی

به گزارش مجله یافان، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین از اصرار آمریکا بر بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران علی رغم مخالفت اکثریت اعضای شورای امنیت انتقاد کرد.

واکنش روسیه به کوشش آمریکا برای احیای تحریم های ضدایرانی

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش مجله یافان، میخائیل اولیانوف در توئیتی نوشت: اکثریت قاطع اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، کوشش های آمریکا برای کلید زدن ساز و کار بازگشت تحریم ها علیه ایران را بلااثر دانستند. اما ایالات متحده، به جای عقب نشینی میخواهد کار را ادامه دهد که این به ایجاد کشمکش بی سابقه در شورای امنیت منجر می گردد. ماجراجویی دولتی در اوج خود واقع شده است.

پیغام اولیانوف در توئیتر اندکی قبل از تفسیر تحریف آمیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از فرایند بازگشت تحریم ها علیه ایران منتشر شده است.

او در توئیتر نوشت: هفته گذشته، بعد از ناکام ماندن شورای امنیت در عمل به مأموریت خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی، آمریکا فرایند 30 روزه ای را برای بازگرداندن تقریباً تمامی تحریم های سازمان ملل علیه ایران کلید زد. این تحریم ها به صورت اتوماتیک از نیمه شب 20 سپتامبر به وقت گرینویچ بازخواهند گشت.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتی دیگر تفسیر کشورش از فرایند بازگشت تحریم ها علیه ایران را اینطور توضیح داد: چنانچه هر یک از اعضای شورای امنیت قطعنامه ای را برای ادامه برطرف تحریم ها ارائه کند، آمریکا با آن مخالفت خواهد نمود. چنانچه قطعنامه ای ارائه نگردد، تحریم ها علیه ایران روز 20 سپتامبر بازخواهند گشت. قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل اینگونه عمل می نماید.

وزیر خارجه آمریکا به همراه متن این پیغام خود در توئیتر، تصویری از متن بند 12 قطعنامه 2231 شورای امنیت را ضمیمه نموده است.

ادعای پمپئو در حالی مطرح شده که بسیاری از اعضای شورای امنیت، تفسیر ایالات متحده برای شروع شدن فرایند بازگشت تحریم ها علیه ایران را رد نموده اند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 526

به "واکنش روسیه به کوشش آمریکا برای احیای تحریم های ضدایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به کوشش آمریکا برای احیای تحریم های ضدایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید