هکرها نیمار را به باشگاه بارسلونا برگرداندند!

به گزارش مجله یافان، پس از هک کردن سایت کمیته المپیک و حساب های توییتر بارسلونا، هکرها در اقدامی عجیب و جالب کوشش نموده اند به مخاطبان خبری اشتباه بدهند. این خبر اشتباه حاکی از بازگشت نیمار به تیم بارسلونا است.

هکرها نیمار را به باشگاه بارسلونا برگرداندند!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، OurMine، گروه مسئول چندین هک توییتری برجسته از شروع سال 2016 تا کنون است.این گروه علاوه بر دستیابی به بعضی از حساب ها، توئیتی را مبنی بر اینکه نیمار بازیکن برزیلی تبار به بارسلونا باز می شود نیز ارسال نموده اند.

سخنگوی توییتر نیز صراحتا تأیید کرد که حساب المپیک و حساب های بارسلونا توسط گروهی به نام OurMine و به وسیله بستر شخص ثالث هک شده اند. وی گفت: به محض اینکه ما از موضوع مطلع شدیم ، حساب هایی که مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند را قفل کردیم و برای ترمیم آنها با همکاران خود همکاری نزدیک داریم.

سخنگوی کمیته بین المللی المپیک نیز در بیانیه ای گفت: IOC می تواند تأیید کند که در حال آنالیز نقص احتمالی بعضی از حساب های اجتماعی خود است. سخنگوی بارسلونا نیز گفت: حساب های توییتر باشگاه بارسلونا نیز هک شده است و به همین دلیل پیغام هایی از خارج از باشگاه ما ظاهر شده است که گزارش شده و حذف شده اند. این تویت ها به وسیله ابزار شخص ثالث برای تجزیه و تحلیل داده سا ساخته شده اند.

وی ادامه داد: بارسلونا ممیزی امنیت سایبری را انجام خواهد داد و کلیه پروتکل ها و پیوندها را با ابزار شخص ثالث آنالیز می نماید، تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری کند و بهترین خدمات را برای اعضا و طرفداران ما تضمین کند.توییت حذف شده از حساب توییتر المپیک حاوی این متن بود: سلام ، ما OurMine هستیم. همه چیز هک شده است.

هکرها در حساب بارسلونا ادعا می نمایند پیغام های خصوصی را خوانده اند که نشان می دهد بازیکن سابق محبوب این باشگاه یعنی نیمار در حال بازگشت به تیم است.در توئیت آمده است: خوب ، ما پیغامهای خصوصی را می خوانیم و به نظر می رسد که نیمار به اینجا باز خواهد گشت.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه نیمار که در حال حاضر در پاری سن ژرمن فرانسه بازی می نماید ، می تواند به جایی که در سال های 2013-2017 بازی نموده است (بارسلونا)برشود. این دومین باری است که OurMine مسئولیت هک توییتر این تیم فوتبال اسپانیا را برعهده گرفته است

OurMine از 5 نفر تشکیل شده است و اهداف خود را بطور تصادفی انتخاب می نماید و هکرهای این تیم تأیید نموده اند که از یک برنامه شخص ثالث برای دسترسی به حساب ها استفاده می نمایند.این گروه به بیزینس اینسایدر گفت: ما به وسیله کارمندان به سایت المپیک و برسلونا دسترسی داشتیم که به ما امکان دسترسی به برنامه شخص ثالث را داد.

این گروه ادعا کردند که یک گروه کلاه سفید هستند(هکرهای کلاه سفید اخاذی، باجگیری یا خرابکاری نمی نمایند) و هدفشان نشان دادن آسیب پذیری های امنیتی است و اهداف بدی ندارد.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 148

به "هکرها نیمار را به باشگاه بارسلونا برگرداندند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکرها نیمار را به باشگاه بارسلونا برگرداندند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید