هر آنچه از فیلم جدید کارگردان اولدبوی و ندیمه می دانیم

به گزارش مجله یافان، پارک چان-ووک کارگردان صاحب نام کره ای چهار سال پس از اکران فیلم ندیمه میخواهد با فیلم تصمیم به جدایی (Decision to Leave) باری دیگر در بستر یک داستان عاشقانه اثری رازآلود و مهیج بسازد.

هر آنچه از فیلم جدید کارگردان اولدبوی و ندیمه می دانیم

سینمادوستان همیشه از پارک چان-ووک به عنوان یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین کارگردان های آسیایی طی چند دهه اخیر یاد نموده اند. فیلم سازی که با فیلم های اولدبوی، آقای انتقام و ندیمه نشان داده چه توانایی بالایی در روایت قصه های خشن و رازآلود با درونمایه های احساسی دارد. بعد از کنیز، چان-ووک به دنیای تلویزیون رفت و مینی سریال دخترک درامر را برای بی بی سی وان کارگردانی کرد. اما او حالا میخواهد با فیلم تصمیم به جدایی باری دیگر به سینما بازگردد.

  • مشهورترین فیلم سازان آسیایی قرن 21؛ جهت پرافتخار چینی ها و کره ای ها در دنیا

تصمیم به جدایی داستان زندگی یک کاراگاه پلیس سخت کوش با بازی پارک هائه ایل (بازیگر فیلم های میزبان و خاطرات قتل) را روایت می نماید که در دام یک بیوه زن مرموز با بازی تانگ وی (بازیگر فیلم های شهوت، اخطار و بلک هت) می افتد. این کاراگاه به دنبال حل معمای پرونده قتل یک مرد در منطقه ای کوهستانی است و در این جهت به مرور به همسر مقتول دل می بازد. بیوه جذاب، اما تودار داستان رفته رفته به مظنون شماره یک پرونده تبدیل می گردد و دو راهی میان عشق و وظیفه پیش پای کاراگاه قرار می گیرد.

پارک چان-ووک فیلم نامه این فیلم را به همراه جنگ سییو گیونگ نوشته است. این دو هنرمند پیش از این فیلم نامه فیلم های من یک سایبورگ هستم، ولی مسئله ای نیست، بانوی انتقام و کنیز را هم به طور مشترک آماده نموده اند. فرایند ساخت و فیلم برداری فیلم تصمیم به جدایی از ماه اکتبر (مهر/آبان) شروع شده است و احتمالا در جشنواره کن 2021 شاهد نخستین نمایش آن باشیم.

چان-ووک تا به امروز دوبار برای فیلم های اولدبوی و عطش در سال های 2003 و 2009 جایزه هیأت داوران جشنواره کن را به خود اختصاص داده و جایزه بفتای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال 2016 نیز به خاطر فیلم کنیز به او اهدا شد. این کارگردان کره ای در فیلم هایش بنا بر احتیاج داستان ابایی از به تصویر کشیدن صحنه های خشن ندارد و سکانس های خونین و بعضا جنسی و عاشقانه را می توان از خصیصه های او به شمار آورد. سینمای پارک چان-ووک احتمالا دوست داران فیلم های اروپایی را به یاد آثار پل ورهوفن و فیلمی مانند غریزه اصلی می اندازد. این فیلم ساز به استثنای چند فیلم، به خصوص آثار متأخرش، توانسته به درستی و زیبایی خباثت ذاتی بشر و تأثیر کین خواهی بر زندگی آدمی را به تصویر بکشد. از سویی دیگر تم های عاشقانه و انسانی هم همیشه پای ثابت سینمای چان-ووک بوده و ابعاد خاصی به فیلم هایش بخشیده اند.

منبع: Indiewire

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 656

به "هر آنچه از فیلم جدید کارگردان اولدبوی و ندیمه می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از فیلم جدید کارگردان اولدبوی و ندیمه می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید