نقدها و نمرات فیلم پاریس، منطقه 13؛ روایت عشق و حاشیه نشینی (جشنواره کن 2021)

به گزارش مجله یافان، فیلم پاریس، منطقه 13 (Paris, 13th District 2021) به کارگردانی و تهیه کنندگی ژاک اودیار دیروز در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به نمایش عایدی و حالا آنالیز های مربوط به این فیلم منتشر شده است.

نقدها و نمرات فیلم پاریس، منطقه 13؛ روایت عشق و حاشیه نشینی (جشنواره کن 2021)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

آثار ژاک اودیار همیشه با استقبال خوبی در جشنواره کن روبرو شده اند. از این فیلم ساز شصت ونه ساله به اسم بهترین کارگردان مؤلف در بین سینماگران فعلی سینمای فرانسه شناخته می گردد، اودیار با فیلم یک پیامبر در سال 2005 به معروفیت رسید و در سال 2015 به خاطر فیلم دیپان نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کرد. از ویژگی های شاخص فیلم های وی، می توان به وجود عامل موسیقی متن درون آن ها اشاره نمود؛ موسیقی هایی که هیچکدام منبع خارجی ندارند.

برخلاف انتظارات سینمادوستان و منتقدان چندان پاریس، منطقه 13، فیلم تازه اودیار را دوست نداشتند و تا به این ساعت در پایگاه راتن تومیتوز بر اساس 9 آنالیز امتیاز 67 از 100 برای آن به ثبت رسیده است. داستان پاریس، منطقه 13 درباره چهار دوست است که رابطه میان آن ها از عشق به رفاقت در رفت و آمد است. این فیلم از مجموعه داستان های کوتاه گرافیکی (کمیک) کشتن و مرگ اثر کاریکاتوریست فرانسوی، آدریان تومین اقتباس شده است.

منتقدان درباره فیلم پاریس، منطقه 13 چه می گویند؟

پیتر بردشاو از گاردین

  • امتیاز: 80 از 100

ادیار از تسلط بصری همیشگی خود برای نمایش داستان های مجذوب نماینده و بهم پیوسته ای از روابط چند شخصیت در منطقه سیزدهم پاریس استفاده نموده است. این فیلم یک اثر مجذوب نماینده، دیدنی و سرگرم نماینده درباره روابط و مجذوب نمایندهیت فیزیکی است.

پیتر دبروژ از ورایتی

  • نظر کلی: مثبت

کارگردان یک پیامبر نکته سنجی ها آدریان تومین، کاریکاتوریست آمریکایی را به محله ای کمتر شناخته شده از پاریس می برد، جایی که جوانان برای ایجاد ارتباطات پایدار کوشش می نمایند.

جاناتان رامنی از اسکرین اینترنشنال

  • نظر کلی: مثبت

داستان های عاشق پیشگی جوانان در پاریس مدت هاست که در سینمای فرانسه موضوع مجذوب نمایندهی است، اما این دست فیلم ها همیشه در معرض تغییر و تحول بوده اند. اودیار با منطقه 13 پاریس پیروز می گردد با سر و صدایی دوباره سینمای خودش را در این جهت به جلو ببرد.

تاد مک کارتی از ددلاین

  • نظر کلی: منفی / امتیاز: +C

پاریس، منطقه 13، یک فیلم درام اپیزودیک است که شور و هیجان زیادی دارد، اما نمی تواند انرژی اش را حفظ کند و مانند یک درام کامل و بهم پیوسته ظاهر نمی گردد. البته از فیلم به طور کلی ناامید نخواهید شد، ولی اثر تازه اودیار پایین تر از انتظارات است.

تاد مک کارتی از ددلاین

جیسون سولومنز از درپ

  • نظر کلی: منفی

با اثری عجیب و غریب روبرو هستیم که عمدتا به صورت سیاه و سفیذ ساخته شده و صحنه های جنسی آن زیاد است. فیلم در شخصیت پردازی و قصه گویی مشکلاتی دارد و بیش از آنکه شبیه به یک وعده غذایی کامل باشد، در حد اسمورگسبورد ظاهر می گردد!

منبع: RottenTomatoes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1104

به "نقدها و نمرات فیلم پاریس، منطقه 13؛ روایت عشق و حاشیه نشینی (جشنواره کن 2021)" امتیاز دهید

15 کاربر به "نقدها و نمرات فیلم پاریس، منطقه 13؛ روایت عشق و حاشیه نشینی (جشنواره کن 2021)" امتیاز داده اند | امتیاز: 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها و نمرات فیلم پاریس، منطقه 13؛ روایت عشق و حاشیه نشینی (جشنواره کن 2021)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید