منتخب پرسپولیسی و استقلالی ها مقابل نکونام ، کلیدواژه های مهم ترین نبرد هفته در نقش دنیا اصفهان

به گزارش مجله یافان، لیگ برتر امروز شاهد یکی از مهم ترین بازی های فصل خواهد بود، دیداری که عیار تیم های استقلال و سپاهان را تعیین می نماید.

منتخب پرسپولیسی و استقلالی ها مقابل نکونام ، کلیدواژه های مهم ترین نبرد هفته در نقش دنیا اصفهان

بهروز رسایلی - مجله یافان آنلاین

مهم ترین مسابقه این هفته لیگ برتر، بدون تردید امروز در اصفهان بین سپاهان و استقلال برگزار خواهد شد؛ مسابقه ای بسیار حساس بین 2 مدعی کسب عنوان قهرمانی که هر دو فصل را خوب آغاز نموده اند و فعلا امتیازات کامل را به دست آورده اند. این مسابقه با تاریخچه ای بزرگ، مملو از داستان و خاطرات ریز و درشت است اما اینجا سعی نموده ایم مصاف امشب را در 5 کلیدواژه جمع کنیم.

1- طلسم

استقلال 4فصل است در اصفهان پیروز نمی گردد. آخرین برد آبی ها در خانه سپاهان مربوط به فروردین 98می گردد؛ زمانی که این تیم در بازی برگشت لیگ هجدهم با تنها گل ثانیه های پایانی آیاندا پاتوسی پیروز به شکست میزبان شد. آن گل خیلی زیبا و فرح بخش بود اما شاید بعدتر استقلالی ها بابت این پیروزی پشیمان شدند، چرا که گل پاتوسی به قهرمانی پرسپولیس یاری مستقیم و صددرصدی کرد! استقلال بعد از آن 3بار سپاهان را در لیگ و حذفی برده که هر 3مرتبه در تهران بوده و فرهاد مجیدی راهنمایی آبی پوشان را برعهده داشته است. 2بازی آخر 2تیم اما به سود سپاهان تمام شده است.

2- دیدنچی

این هفته پردیدنگرترین بازی هفته در اصفهان برگزار می گردد و انتظار می رود استادیوم نقش دنیا مملو از دیدنگر باشد. قطعا اتفاق زیبایی است و به نظر می رسد اصفهانی ها از حساس ترین بازی تیمشان استقبال خوبی انجام بدهند اما کسی نمی داند چرا تهران نباید سهمی از این زیبایی ببرد؟ بدون شک برخورداری سپاهان و تراکتور از حمایت طرفداران خود در مسابقات خانگی، آن هم درحالی که سرخابی های مرکز از این موهبت محروم هستند، یک تبعیض به شمار می رود؛ داستانی که روشن نیست تا کی ادامه خواهد داشت.

3- قحطی

در 9سال گذشته هیچ یک از مسابقات استقلال و سپاهان بیش از 3گل نداشته است. آخرین جدال 2تیم که در آن بیش از 3گل رویید، مربوط می گردد به بازی رفت لیگ چهاردهم در اصفهان که طلایی پوشان با نتیجه 3بر یک از سد حریف خود گذشتند. در آن مسابقه احسان حاج صفی، مهدی شریفی و شیمبا برای سپاهان گل زدند و تنها گل مهمان را هم میلاد فخرالدینی به ثمر رساند. بعلاوه 5سال است هیچ کدام از 2تیم پیروز نشده اند در ملاقات در برابر هم بیش از 2گل به ثمر برسانند. طبیعتا انتظارات از چنین دوئلی بالاتر است؛ مخصوصا که هماوردی های پرسپولیس و سپاهان در سالیان اخیر پرگل تر بوده است.

4- انگیزه

طبیعتا همه بازیکنان حاضر در زمین برای درخشش در مسابقه ای به این مهمی با میلیون ها بیننده انگیزه دارند اما اشتیاق بعضی نفرات مضاعف است. مثلا سیاوش یزدانی شرایط خاصی دارد. او در شرایط بدی از استقلال رانده شد و هم اکنون بخش بزرگی از پایگاهش را بین طرفداران این تیم از دست داده. محمد دانشگر هم هست. از پرسپولیسی های پرشمار سپاهان نیز نباید غافل شد؛ از احسان پهلوان و فرشاد احمدزاده تا رامین رضاییان و شهریار مغانلو. اگر عیسی آل کثیر هم به این مسابقه می رسید، داستان مجذوب کننده تر می شد.

5- امتحان

نهایتا اما این مسابقه، یک آزمون بزرگ برای 2تیمی است که ادعای قهرمانی دارند و هر دو هم ملاقاتهای ابتدای فصل خود را برده اند. پرسپولیس امروز با لذت نشسته و تقابل 2تیم همسایه اش در جدول را دیدن می نماید. هر نتیجه ای به دست بیاید، طبیعتا در کوتاه مدت به سود پرسپولیس است، مگر اینکه یکی از 2تیم چنان نمایش سزاوارانه ای ارائه بدهد که همه رقبا را هول و هراس بردارد. نه؛ این یک بازی معمولی نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1627

به "منتخب پرسپولیسی و استقلالی ها مقابل نکونام ، کلیدواژه های مهم ترین نبرد هفته در نقش دنیا اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتخب پرسپولیسی و استقلالی ها مقابل نکونام ، کلیدواژه های مهم ترین نبرد هفته در نقش دنیا اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید