ممنوعیت برگزاری مراسم گل اقتصادی و شیرخوارگان در لرستان

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، مراسم گل اقتصادی و شیرخوارگان در لرستان ممنوع شد.

ممنوعیت برگزاری مراسم گل اقتصادی و شیرخوارگان در لرستان

سید موسی خادمی شب گذشته 22 مرداد ماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم الحرام گفت: سال جاری با توجه به شرایط موجود، پیاده روی و دسته روی هیئت های عزاداری را نداریم و ضروری است هیئت ها در یک جای ثابت که با رعایت پروتکل های بهداشتی مجوز آن از طرف سازمان تبلیغات صادر خواهد شد استقرار یابند.

وی توضیح داد: به خاطر جلوگیری از ازدحام و تجمع مردم، تعداد مکان ها نسبت به سال گذشته بیشتر و زمان برگزاری مراسمات محدودتر شده و استفاده از ماسک الزامی است.

خادمی تاکید نمود: سال جاری مراسم گل اقتصادی که خاص استان لرستان است با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا برگزار نخواهد شد، همچنین مراسم شیرخوارگان نیز ممنوع است.

استاندار لرستان در مورد روضه های منازل اظهار کرد: توصیه ما این است که با توجه به شعار هر منزل یک حسینیه هرکسی در منزل خودش مراسم عزاداری داشته باشد و از اینکه عزاداری به سبک متداول در سال های قبل انجام گردد و سایر خانواده ها در یک خانه جمع شوند این موضوع ممنوع است.

خادمی با اشاره به اینکه مردم شیعه لرستان به عشق امام حسین(ع) زندگی می نمایند، گفت: قطعا آن امام مظلوم سلامت پیروان خود را می خواهد و با توجه به اینکه جان انسان ها و جان مومن، محترم است نباید این امانت الهی به خطر بیافتد.

نماینده عالی دولت در استان تاکید نمود: اگر این مراسم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گردد، هر انسانی می تواند مثل یک بمب عمل نموده و ده ها نفر را آلوده کند، آن وقت همه ما مسئول خواهیم بود. بنابراین امیدوارم مردم عزیز لرستان با توجه به اهمیت سلامت جامعه رعایت نمایند.

وی در خاتمه با تشکر از مراعات خوب مردم گفت: در حال حاضر به خاطر رعایت مردم در فرایند ابتلاء گشایش شده و فرایند نزولی به چشم می خورد که اگر ذره ای کار را رها کنیم، مجدداً به نقطه اول برخواهیم گشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 504

به "ممنوعیت برگزاری مراسم گل اقتصادی و شیرخوارگان در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت برگزاری مراسم گل اقتصادی و شیرخوارگان در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید