مقاله: سنگ پرلیت در ساختمان چه کاربردی دارد؟

به گزارش مجله یافان، بتن های پرلیتی 20 برابر بتن های معمولی عایق حرارت و صوت هستند. با استفاده از این بتن، احتیاج به استفاده از عایق های اضافی رفع شده، از ضخامت دیوار و سقف کاسته می گردد و این امر موجب کم شدن حجم فونداسیون و در نتیجه کاهش وزن نهایی سازه می گردد.

مقاله: سنگ پرلیت در ساختمان چه کاربردی دارد؟

بعلاوه از پرلیت در رنگ سازی، پلاستیک، لاستیک و عایق بندی فضای خالی دیوارهای دو جداره بکار می رود. صفحات پرلیتی را به یاری پرلیت و یک ماده چسباننده نظیر گچ می توان تهیه نمود. این صفحات وزن کم دارند و به اسم عایقهای خوب حرارتی و صوتی بکار می فرایند. صفحات جذب صدا، از مخلوط پرلیت و آزبست پرس شده تهیه می گردند.

آجرهای پرلیتی، پلاستر پرلیت محصولاتی است که به اسم قطعات پیش ساخته پرلیتی در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعات پیش ساخته در ساخت پارتیشن و ایجاد دیوارهای غیر حمال و احداث سقف سازه کاربرد دارد. افزایش عایق کاری ساختمان و کاهش مصرف هزینه های انرژی، آجر نسوز، ورقهای نسوزاز مزایای استفاده از آن است بطوریکه در سالهای اخیر این قطعات پیش ساخته جایگزین یونولیت و پلی اورتان شده است.

در سفیدکاری دیوارهای منزل، کارگاه ها و آکادمی هایی که احتیاج به درجه بالایی از عایق صوتی و عایق حرارتی دارند از اندود گچ و پرلیت استفاده می گردد. وزن این محصول 60% از اندود معمولی کمتر است و براساس کاربرد در هر 100 مترمربع بار مرده ساختمان را 1 تا 2 تن را کاهش داده و از هر نوع ترک خوردگی جلوگیری می نماید.

منبع مقاله: سنگ پرلیت در ساختمان چه کاربردی دارد؟

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1182

به "مقاله: سنگ پرلیت در ساختمان چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: سنگ پرلیت در ساختمان چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید