مصرف بیش از 163 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در اردبیل

به گزارش مجله یافان، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: از ابتدای امسال بیش از 163 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان مصرف شده است.

مصرف بیش از 163 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در اردبیل

سیدحجت مدنی گفت: مصرف این سوخت پاک در 246 روز گذشته امسال، بیش از 163 میلیون مترمکعب بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل 2.6 درصد رشد داشته است.

او با اشاره به پتانسیل فراوری گاز طبیعی فشرده در کشور توضیح داد: کوشش شده سهم گاز طبیعی در سبد سوخت کشور افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به اینکه شبکه گاز در سراسر استان گسترده شده است، امکان استفاده از این سوخت به عنوان سوخت خودرو ها وجود دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل از اختصاص 33.7 درصدی سوخت خودرو ها به گاز طبیعی فشرده در استان اردبیل اطلاع داد و اضافه نمود: طی سال های اخیر استفاده از سوخت های جایگزین به ویژه سی ان جی در بخش حمل و نقل مورد توجه دولت قرار گرفته است.

مدنی توضیح داد: از مهمترین مزیت های این سوخت، درصد بسیار پایین مقدار آلایندگی هایی است که نسبت به سایر سوخت ها وارد هوا می نمایند و اهمیت این ویژگی را وقتی بهتر درک می کنیم که آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را در نظر بگیریم.

او ادامه داد: با دارا بودن 70 باب جایگاه عرضه سی ان جی، به طور میانگین روزانه بالغ بر 662 هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده در بازه زمانی یاد شده به خودرو های گازسوز در سراسر استان عرضه شده است.

مجله یافان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1514

به "مصرف بیش از 163 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف بیش از 163 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید