ماجرای مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه ای ، ایران خودرو شرح داد

به گزارش مجله یافان، بسیاری از خریداران خودرو از مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه ای خودروها شکایت دارند. خریداران باور دارند پرداخت این وجوه غیرقانونی است. خودروسازان نیز بر این عقیده اند که دریافت این وجه خلاف قرارداد با مشتریان نیست. ایران خودرو امروز درباره این مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه ای شرح داد.

ماجرای مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه ای ، ایران خودرو شرح داد

بیت ران - محمد فتح اللهی - ایکوپرس امروز اطلاعیه مفصلی درباره جزئیات دریافت وجوه اضافی منتشر کرد. این خودروساز داخلی تأکید دارد مشتریانی که تعهدات آنان معوق است، از پرداخت مبلغ مالیات و عوارض ماده 28 معاف هستند.

متن اطلاعیه ایکوپرس

با به روزآوری نرخ های مربوط به پرداخت های قانونی خودروسازان به وسیله مراجع ذیربط طبق روال هر سال، خودروسازان مکلف به اعمال نرخ های نو، دریافت آن از مشتریان و پرداخت به مراجعی هستند که در قانون ذکر شده است.

در امسال نیز با اعلام مبالغ مختلف بیمه، مالیات و عوارض، مجموع این اعداد (که برای محصولات مختلف فرق دارد) برای پرداخت به مشتریان در میز کار مشتریان اعلام شد و پس از ارسال پیامک از سوی ایران خودرو، مشتریان عزیز می توانند به وسیله میز کار نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

بر همین اساس، نرخ های نو بیمه شخص ثالث که به وسیله بیمه مرکزی اعلام شد، نرخ مالیات و عوارض ماده 28 قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض موضوع ماده 10 قانون ساماندهی به عنوان پرداخت های قانونی به مشتریان اعلام شد که با پرداخت آن، ایران خودرو مبالغ را در اختیار متولیان هر بخش قرار خواهد داد.

این اطلاعیه تاکید می نماید، نرخ مالیات ماده 28 قانون مالیات بر ارزش افزوده یا همان مالیات سبز مشتریانی که تعهدات آنها معوق شد، به وسیله ایران خودرو به خزانه دولت واریز می گردد. این دسته از مشتریان نرخ بیمه شخص ثالث و عوارض موضوع ماده 10 قانون ساماندهی را پرداخت خواهند کرد.

اختلاف قیمتی تجهیزات اضافی خودروها

ایران خودرو در این اطلاعیه درخصوص مابه التفاوت تجهیزات مرتبط با مرحله یک استانداردهای اجباری سال 1402 نیز اینگونه مطرح نمود.

براساس الزامات ابلاغی سازمان ملی استاندارد باید قطعات نو بر روی خودروها نصب گردد. نصب این قطعات امکان شماره گذاری خودرو در سال 1402 را به تایید سازمان استاندارد می رساند.

بر همین اساس قیمت این تجهیزات مطابق در قرارداد مشتریان نیز قید شده است. تجهیزات اضافی به بهای پایه قبلی کارخانه ای اضافه و از مشتریان دریافت خواهد شد.

در خصوص تعهدات با سررسید سال 1402 ارقام فوق به قیمت های پایه نو اضافه خواهد شد. اطلاعیه ایران خودرو بعلاوه توضیح داد، اصلاح قیمت پایه کارخانه ای اعلام شده از سوی شورای رقابت، مشمول تعهدات با سررسید قبلی و مشتریانی که قبلا نسبت به تکمیل وجه خودرو اقدام کردند نمی گردد. این افراد صرفا ملزم به پرداخت مبالغ اصلاحی مالیات، بیمه، عوارض و تجهیزات استانداردی اجباری هستند.

قیمت چانگان CS35 پلاس اعلام شد / سود 17 درصدی چانگان برای سایپا

قیمت لاستیک خودرو در بازار / جدول قیمت انواع مدل لاستیک خودرو

متقاضیان خودرو بخوانند / تحویل 3 ماهه و آزادی پول های مسدودی از فردا

منبع: بیت ران
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1576

به "ماجرای مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه ای ، ایران خودرو شرح داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه ای ، ایران خودرو شرح داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید