ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی ، یک تبلیغ عجیب ؛ توانایی تقلب داری؟ جواب ها را برایت می فرستیم!

به گزارش مجله یافان، تنها 19 دقیقه پس از آغاز نخستین امتحان نهایی دی ماه، پاسخ سؤالات آن منتشر شد و همین امر گلایه های بسیاری را سبب شد.

ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی ، یک تبلیغ عجیب ؛ توانایی تقلب داری؟ جواب ها را برایت می فرستیم!

به گزارش مجله یافان، اولین امتحان نهایی دی ماه با حرف و حدیث هایی برگزار گشت. با توجه به اینکه امکان ترمیم نمره از این امتحانات شروع شده است، انتشار پاسخ سؤالات امتحان، 19 دقیقه بعد از شروع آزمون، گلایه های زیادی را به همراه داشته است. روایت انتشار سؤالات امتحان نهایی بعد از شروع آزمون، فقط به امتحان نهایی دی ماه اختصاص ندارد، بلکه در امتحانات نهایی خرداد هم شاهد آن بودیم.

آنچه به نظر می آید اینگونه است که برخی داوطلبان با ترفندهای مختلف، گوشی موبایل و هندزفری به جلسه امتحان می برند، از روی برگه سؤالات عکس می گیرند و ارسال کرده و پاسخ ها را هم دریافت می کنند. عده ای هم فقط با خود فقط هندزفری به جلسه می برند که آنها هم در مدل ها و قیمت های مختلف در بازار عرضه می شوند.

امتحانات نهایی دانش آموزان، سوم دی ماه با امتحان ریاضیات گسسته برای رشته ریاضی و فیزیک، ریاضی 3 برای رشته علوم تجربی و ریاضی و آمار 3 برای رشته های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی شروع شد. کمتر از 20 دقیقه از شروع آزمون که ساعت 10 صبح باید شروع می شد، پاسخ ها در کانال های فروش سؤالات منتشر شد.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در این خصوص گفت: زمان شروع امتحان در دی ماه ساعت 10 صبح است و در برنامه اعلامی، شروع فرایند را از ساعت 9:30 صبح اعلام کردیم که داوطلبان در محل حوزه ها حضور داشته باشند و فرایند انجام شود اما بعضا این اتفاق افتاده بود که ساعت 9:30 را به عنوان شروع آزمون در نظر گرفته بودند و همین هم شد که برخی کانال ها در فضای مجازی ساعت 9:30 پاسخ هایی را انتشار داده بودند و مدعی بودند پاسخ سؤالات امتحانی است اما هیچکدام از این پاسخ ها مربوط به سؤالات آزمون نبود.

وی ادامه داد: ساعت 10:12 در حین برگزاری امتحان نهایی ریاضی علوم تجربی، یکی از داوطلبان از سؤالات عکس گرفت که باید در ابتدا بگویم به این اقدام لو رفتن سؤالات نمی گویند چرا که لو رفتن به معنای دسترسی به سؤالات قبل از برگزاری امتحان است؛ البته این اقدام داوطلب تخلف است که فرد مورد نظر شناسایی شد و تمام دروسش هم صفر منظور شد.

توانایی تقلب داری؟

به گفته رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، امکان لو رفتن سؤالات امتحان نهایی وجود ندارد چراکه فرایند طراحی آزمون در یک فضای قرنطینه انجام می شود و 5 دقیقه قبل از شروع آزمون در قالب فایل رمزدار به حوزه امتحانی ارسال می شود.

در یکی از کانال های فروش پاسخ امتحانی هم آمده است: توجه کنید که سؤالات امتحان های نهایی قبل جلسه به هیچ عنوان لو نمی رود. این سؤالات به صورت الکترونیکی و در قالب یک فایل رمزگذاری شده و غیرقابل نفوذ است و اندکی قبل از برگزاری امتحان به حوزه ها و صرفا برای رئیس حوزه ارسال خواهند شد و فایل سؤالات از طریق رئیس حوزه بازگشایی و سپس چاپ می شود.

این کانال در ادامه به مخاطبانش می گوید: تیم ما پاسخنامه تمامی امتحانات نهایی پایه دوازدهم دی ماه را حین برگزاری امتحانات، با نمره 20 و بلافاصله پس از شروع امتحان، برای دوستانی که توانایی تقلب سر جلسه را دارند، با بهترین کیفیت و به عنوان اولین پخش کننده، ارسال خواهد کرد.

بر اساس اخبار شنیده، وزارت آموزش و پرورش بعد از امتحان اول، برنامه سختگیرانه ای را برای حفاظت از امتحانات نهایی در پیش گرفته است.

با توجه به اهمیت امتحانات نهایی به دلیل تأثیر 40 درصدی قطعی سوابق تحصیلی در کنکور، داوطلبان از آموزش و پرورش توقع دارند شرایطی را فراهم کنند که هیچ داوطلبی نتواند تقلب کند. برخی داوطلبان هم درخواست دارند اینترنت در حوزه های امتحان نهایی قطع شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1545

به "ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی ، یک تبلیغ عجیب ؛ توانایی تقلب داری؟ جواب ها را برایت می فرستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی ، یک تبلیغ عجیب ؛ توانایی تقلب داری؟ جواب ها را برایت می فرستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید