قطعی برق صنایع به تعویق افتاد؟

به گزارش مجله یافان، در حالی که پیش از این فعالان صنعتی از دریافت ابلاغیه ای مبنی بر شروع قطعی برق صنایع از اواسط اردیبهشت خبر می دادند، اما به نظر می رسد این اتفاق به تعویق افتاد. چراکه تا کنون گزارشی از قطع برق کارخانجات صنعتی وصول نشده است.

قطعی برق صنایع به تعویق افتاد؟

البته بیشتر فراوریکنندگان معتقدند که اگر تا به امروز شاهد این اتفاق نبوده ایم، به این علت است که به پیک مصرف برق نرسیده ایم. از این رو به نظر می رسد با گرم تر شدن هوا و شروع فصل تابستان قطعی برق صنایع امری اجتناب ناپذیر باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در همین زمینه گفت: هنوز هم شایعاتی مبنی بر قطعی برق صنایع به گوش می رسد. ولی تا کنون ما گزارشی مبنی بر قطعی برق کارخانجات نداشته ایم. بدین ترتیب فراوری فولاد به روال سابق خود انجام می گردد. مگر اینکه در روزهای آینده اتفاق خاصی رخ دهد.

حمیدرضا رستگار در مصاحبه با مجله یافان اظهار کرد: تمام صنایعی که به برق و انرژی وابسته هستند مشخصا اگر با اخلال در تأمین انرژی روبرو شوند فراوری آن ها نیز کاهش می یابد.

قطعی برق صنایع اطلاع رسانی گردد

او اضافه نمود: وزارت نیرو و ادارات برق باید به شکلی برنامه ریزی انجام دهند که اگر کمبودی وجود دارد در وهله اول اطلاع رسانی گردد. اما خواسته اصلی این است که قطعی برق صنایع در کمترین تعداد و مقدار خود اتفاق افتد. زیرا این امر بشدت روی فراوری کارخانه ها و کارگاه ها تأثیر می گذارد.

وی شرح داد: همین سال گذشته در پی قطعی برق صنایع بسیاری از کارگران شغل خود را از دست دادند. متأسفانه در این زمینه کسی هم پاسخ گو نیست. در حالی که دولت تعهداتی در زمینه تأمین انرژی هم دارد. نباید ماجرا به شکلی پیش رود که دولت بدون هیچ زمینه و مقدمه ای اعلام کند که می خواهد ناگهان برق را قطع کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد افزود: اگر احتیاج به افزایش فراوری برق است، دولت وظیفه دارد که این کار را انجام دهد. این امری طبیعی در دنیاست که وقتی قرار است اقتصاد پویا و صنعت پیشرفته گردد برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

برق رسانی صنایع شبانه می گردد؟

رستگار درباره شبانه شدن برق رسانی به صنایع تشریح کرد: طی این مدت در این باره به ابلاغی به دست صنایع نرسید.

این فعال صنفی درباره سرنوشت 110 کارخانه تعطیل شده مطرح نمود: سال گذشته به هر ترتیب کارخانه هایی به علت قطعی برق صنایع تعطیل شدند. اما نباید شایعات را با اخبار درست مخلوط و آن را بزرگ جلوه داد.

وی یادآور شد: گذشته از اینکه کارخانه های تعطیل شده چه تعداد بودند، باید توجه داشت کارخانه ای که خط فراوری آن متوقف می گردد، به سختی می تواند خود را به شرایط عادی برساند. چراکه این امر با مسائل و هزینه بالایی همراه است.

قطعی برق صنایع کارخانه های دیگری را تعطیل می نماید؟

رستگار درباره احتمال تعطیلی بیشتر کارخانه ها اظهار داشت: سال جاری هنوز گزارشی مبنی بر تعطیلی کارخانه های دیگر وجود ندارد. اما تا زمان پیک مصرف برق صنایع که همان تابستان است باید منتظر ماند و دید که آیا کارخانه جدیدی تعطیل می گردد یا خیر؟ اما به هر حال ما امیدواریم که اتفاقات سال گذشته در راستای قطعی برق صنایع تکرار نگردد.

برای مطالعه بیشتر خبر شروع شمارش معکوس برای قطع برق صنعت فولاد را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1423

به "قطعی برق صنایع به تعویق افتاد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی برق صنایع به تعویق افتاد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید