قطر ایرویز اولین دریافت کننده مجوز یاتا برای ردیابی چمدان ها (تور قطر)

به گزارش مجله یافان، برای نخستین بار در دنیا، شرکت هواپیمایی قطر مجوز یاتا را برای استفاده از سامانه ردیابی چمدان ها دریافت کرد. پس از آنالیز های به عمل آمده از سوی انجمن بین المللی حمل و نقل (یاتا)، شرکت قطر ایرویز پیروز شد نخستین شرکت هواپیمایی در دنیا باشد که با احراز تمامی شرایط مندرج در مصوبه 753 این انجمن، مجوز استفاده از سامانه ردیابی چمدان های مسافران را از یاتا دریافت می نماید. این فرایند که از مبدا فرودگاه بین المللی حَمَد شروع خواهد شد، به گونه ای طراحی شده است که به وسیله آن، چمدان های مسافران به وسیله صاحبانشان به طور دقیق در تمامی مراحل سفر، زیر نظر قرار گیرند.

قطر ایرویز اولین دریافت کننده مجوز یاتا برای ردیابی چمدان ها (تور قطر)

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

ردیابی از طریق قطر ایرویز

این مجوز به لطف ساختار هوشمند سامانه مدیریت چمدان ها به دست آمده که از طریق متخصصان فرودگاه بین المللی حَمَد سازماندهی شده و در وب سایت و اپلیکیشن موبایل این فرودگاه نیز پیشرفته است. در این دو پایگاه، بخشی به نام چمدانم را ردیابی کن طراحی شده که از طریق آن می توان از اطلاعات لحظه به لحظه جابه جایی چمدان در فرایند سفر مطلع شد و از دریافت بدون دردسر چمدان در سرانجام سفر اطمینان حاصل کرد. این سامانه، اطلاعات دقیقی را در قالب اعلان های تلفن همراه (نوتیفیکیشن) حاوی اطلاعات موقعیت مکانی چمدان نمایان می نماید و بعلاوه امکان بازیابی و آنالیز دوباره اطلاعات در مواقع مورد احتیاج را نیز به میسر می نماید.

این اطلاعات که به صورت آنلاین به روزآوری می گردد؛ شامل مراحل مختلف حمل چمدان مانند دریافت، انتقال به بار، موقعیت مکانی، رسیدن چمدان به مقصد و بعلاوه امکان رجوع به اطلاعات مندرج روی برچسب چمدان است و مسافران را در طول سفر و در مورد شرایط چمدانش هایشان، هدایت نموده و آن ها را از احتمال هرگونه تاخیر در دریافت چمدان مطلع می سازد. سامانه مدیریت چمدان ها در فرودگاه حَمَد، به کارکنان قطر ایرویز نیز امکان می دهد تا به شکلی پویا، فرایند حمل چمدان ها و تاخیر احتمالی را مدیریت نمایند.

نیک کارین، قائم مقام ارشد امور فرودگاهی، مسافران، باربری و حراست یاتا در این خصوص به مجله یافان گفت: کوشش های گروه قطر ایرویز در طول سال گذشته برای پیروی از این مصوبه و اجرای درست آن، به ثمر نشست. ما به قطر ایرویز برای کسب جایگاه نخستین شرکت هواپیمایی دنیا در اجرای درست و کامل این مصوبه تبریک می گوییم.

اکبر الباکر مدیر اجرایی شرکت قطر ایرویز هم در این باره گفت: توجه دقیقی که ما درتمام مسیر به چمدان های مسافرانمان به عنوان دارایی های ایشان داریم؛ نشانگر اهمیتی است که برای کیفیت تجربه سفر نزد مشتریانمان قائل هستیم. ما کوشش زیادی نموده ایم که سامانه مدیریت چمدان را بر اساس استانداردها و احتیاجهای انجمن دنیای حمل و نقل، تنظیم کنیم؛ بنابراین بسیار خوشحالیم که قطر ایرویز اولین خط هوایی دنیا است که مجوز بهره برداری از سامانه ردیابی چمدان ها را از یاتا دریافت نموده.

مصوبه ردیابی چمدان ها از سوی انجمن بین المللی حمل و نقل (یاتا) و به منظور کاهش خطا در مدیریت درست چمدان ها، جلوگیری از سرقت یا مفقود شدن بارهای مسافری، افزایش رضایت مشتریان و افزایش کیفیت مدیریت چمدان ها طراحی شده است. این مصوبه در سال 2016 منتشر شد و تا سال 2018 برای تمام خطوط هوایی اجباری خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1546

به "قطر ایرویز اولین دریافت کننده مجوز یاتا برای ردیابی چمدان ها (تور قطر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر ایرویز اولین دریافت کننده مجوز یاتا برای ردیابی چمدان ها (تور قطر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید