قرعه مرگ در انتظار پرسپولیس و استقلال؛ دربی آسیایی پَر؟!

به گزارش مجله یافان، هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021، بامداد امروز (چهارشنبه) به خاتمه رسید. در خاتمه ملاقات های هفته پنجم جداول گروه های A تا E به شکل زیر در آمده است.

قرعه مرگ در انتظار پرسپولیس و استقلال؛ دربی آسیایی پَر؟!

در گروه A، الهلال عربستان و استقلال تاجیکستان بر رقبای خود غلبه کردند، اما نماینده تاجیکستان در صدر جدول ماندنی شد. تیم های شباب الاهلی و AGMK هم از دور رقابت ها کنار رفتند و ملاقات هفته آخر آن ها تشریفاتی خواهد بود.

در گروه B، تراکتور ایران با وجود چهارمین کلین شیت خود در رقابت ها و تبدیل شدن به تنها تیم شکست ناپذیر ایرانی لیگ قهرمانان، مقابل پاختاکور به تساوی بدون گل رسید و دیگر نمی تواند به عنوان صدرنشین به یک هشتم نهایی صعود کند. با این حال شاگردان خطیبی برای قطعی کردن رتبه دوم خود به یک تساوی احتیاج دارند، اما برای قرار دریافت میان برترین تیم های دوم گروه های پنج گانه، باید بر شارجه صعودکرده غلبه نمایند.

یکی از نتایج عجیب این هفته در گروه C رقم خورد؛ جایی که تیم حذف شده الشرطه مقابل صدرنشین گروه یعنی الدحیل پیروز شد و فرصتی طلایی برای صدرنشینی الاهلی و استقلال ایجاد کرد. شاگردان مجیدی با تساوی در این مسابقه، با تفاضل گل بهتر به صدر جدول گروه رسیده و امیدوارند با شکست الشرطه در هفته انتهای، این صدرنشینی را تا انتها مرحله گروهی تداوم بخشد.

در گروه D، فولاد ایران مقابل السد قطر یک بر صفر بازنده شد و با پنج امتیاز، در رتبه سوم جدول مسابقات ماندنی شد. النصر عربستان هم مقابل الوحدات شکست عجیبی متحمل شد. با این نتایج در هفته آخر السد و النصر برای صدرنشینی می جنگند و فولاد و الوحدات برای وداعی آبرومندانه با مسابقات.

در گروه E هم پرسپولیس ایران مقابل الوحده با یک گل مغلوب گردید و نتوانست صدرنشینی خود را قطعی کند. پرسپولیس تا به امروز بیشتر از هر تیمی در مسابقات امتیاز گرفته و به عنوان صدرنشین یا تیم دوم گروه، راهی یک هشتم نهایی می گردد. البته این شکست، امتیازات الوحده را به عدد 10 رساند که برای یک تیم رده دومی امتیاز بالایی است و کار سایر تیم ها از جمله نمایندگان ایران که به صعود به عنوان تیم دوم گروه های خود امیدوارند، سخت شده است.

اکنون تیم های دوم گروه های D، A و E لیگ قهرمانان آسیا نسبت به تیم های دوم گروه های دیگر، از شرایط بهتری بهره می برند. در صورتی که این شرایط و رده بندی دو تیم نخست گروه های مختلف تا انتها مرحله گروهی تداوم یابد، استقلال به مصاف تیم دوم گروه A یعنی الهلال می رود و پرسپولیس مقابل تیم دوم گروه D یعنی النصر صف آرایی خواهد نمود.

در صورت صدرنشینی پرسپولیس و استقلال و صعود تیم های دوم گروه های C، A و E به یک هشتم نهایی، دو تیم در این مرحله به مصاف هم می فرایند. از دیگر حالات برگزاری دربی می توان به صدرنشینی پرسپولیس و دومی استقلال، در صورت صعود تیم های دوم گروه های B، A و C یا گروه های C، A و D یا گروه های C، B و D اشاره نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 959

به "قرعه مرگ در انتظار پرسپولیس و استقلال؛ دربی آسیایی پَر؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرعه مرگ در انتظار پرسپولیس و استقلال؛ دربی آسیایی پَر؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید