قبل از تماشا این استخر نوشابه انرژی زایتان را سر بکشید!

به گزارش مجله یافان، بزرگ ترین استخر دنیا

شنا از آن دست فعالیت هایی است که نمی توان عاشقش نشد! حتما با خودتان فکر می کنید که هیچ چیز به مقدار شنا در دریا خوشایند نیست؟ اما در این جا می بینید که کاملا در اشتباه هستید! اگر دوست دارید تا در استخر شنا کنید، بهتر است قبل از رفتن و حتی نگاه کردن به این یکی، نوشابه های انرژی زایتان را میل کنید! استخری که چندین هکتار وسعت دارد و بزرگ ترین استخر دنیا و البته هیجان انگیزترین آن شناخته شده است… این استخر کجاست؟ با خبرنگاران همراه شوید.

قبل از تماشا این استخر نوشابه انرژی زایتان را سر بکشید!

این استخر در اقامتگاه سن آلفونسو دل مار در کشور شیلی و در شهر آلگاروبو واقع شده است و توانسته است رکورد بزرگ ترین استخر دنیا را به دست بیاورد. این استخر بزرگ 3324 فوت طول و 8 هکتار وسعت دارد! این استخر حتی توانسته رکورد عمیق ترین استخر دنیا در کتاب رکوردهای گینس با عمق 115 فوت در عمیق ترین قسمتش را به دست بیاورد.

اسنخر آلگاروبو هیجان انگیز در دسامبر سال 2006 باز شده است و ساخت آن 5 سال کامل طول کشیده است و گفته می گردد که هزینه ای یک میلیارد پوندی برای آن شده است! و سالی 2 میلیون پوند هم صرف نگهداری و مراقبت از آن می گردد! به نظر می رسد که میخواهد تا تمام رکوردهای ترین ها را از آن خود کند! این استخر غول پیکر آب خود را مستقیما از دریا می گیرد و البته این آب از سیستم فیلتر رد می گردد بعد وارد استخر می گردد. حجم آبی که در این استخر وجود دارد برابر 250 میلیون لیتر است و به مقدار ای این آب فیروزه ای تمیز و شفاف است که حتی در عمیق ترین بخش استخر هم به راحتی می توان کف آن را دید.

بزرگ ترین استخر دنیا باعث جذب گردشگرهای زیادی به این شهر شیلیایی شده است و از همان ابتدای باز شدنش تعیین بود که خود به تنهایی می تواند باعث موفقیت گردشگری در این شهر گردد. این استخر به مقدار ای بزرگ است که باعث شده به استخر بسیار بزرگ Orthlieb در مراکش، لقب کوتوله را بدهند. تابش نور خورشید روی آب آن باعث می گردد تا آبش به طرز خوشایند و غیر قابل باوری دلپذیر و گرم مطبوع باشد و احتمالا اگر شانس این را داشته باشید تا روزی به کشور شیلی و این استخر بروید، هیچ وقت دلتان نمی خواهد به خانه تان برگردید!

آقای فرناندو فیشمن که این استخر غول آسا را طراحی نموده است گفته است که مهندسی های پیشرفته ای که در ساخت این استخر به کار رفته است باعث شده تا یک بهشت مصنوعی تحسین برانگیز بر روی زمین ساخته گردد. همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد برای کشیدن آب از اقیانوس از سیستم مکش کامپیوتری پیشرفته ای استفاده می گردد و گرمای آب این استخر به 26 دره سانتیگراد می رسد. در ادامه قصد داریم تا کمی بیشتر شما را با شیلی آشنا کنیم و به علاوه بزرگ ترین استخر دنیا چند جاذبه مهم آن را هم به شما معرفی کنیم.

شیلی و یا جمهوری شیلی نام کشوری در آمریکای جنوبی است که میان رشته کوه های آند و اقیانوس آرام کشیده شده است. این کشور از شمال با پرو، از شمال شرق با بولیوی، از شرق با آرژانتین هم مرز است و مرکز آن سانتیاگو نام دارد.

شیلی به خاطر طبیعت و حیات وحشش معروفیت دارد و بسیاری از افراد معتقدند که به همین دلیل این کشور را می توان یک مقصد رویایی به تمام معنا دانست. احتمالا برایتان سوال است که در سفر به شیلی علاوه بر بازدید از این بزرگ ترین استخر دنیا از چه جاهای دیگری باید تماشا کنید، شیلی به خاطر نوار ساحلی بلندی که دارد مقصدی عالی برای دوستداران ساحل و دریا است و در این میان تعدادی شهر ساحلی بسیار زیبا هم در این کشور وجود دارند که از میان آن ها می توان به والپارایسو اشاره نمود، شهری که به واسطه ساختمان های رنگی رنگی و غذاهای خوشمزه اش معروف است. جالب است بدانید که خانه شاعر معروف شیلیایی، پابلو نرودا هم در همین شهر واقع شده است و به همین دلیل به نوعی آن را می توان پاتوق هنردوستان هم دانست.

والپارایسو بیشتر یک شهر ساحلی است و بیشتر محیط شهری دارد، اما اگر دوست دارید تا از مزارع و جنگل ها تماشا کنید و یا قله های پوشیده از برف را ببینید و به شهری که به خاطر دریاچه های تمیز و شفافش معروفیت دارد بروید باید به جنوب این کشور بروید، نام این منطقه لیکس است.

جزیره چیلو

جزیره چیلو دومین جزیره بزرگ در آمریکای جنوبی محسوب می گردد و به خاطر این که از شیلی جدا شده است اگر چه این جزیره را جز شیلی می دانند، معماری بسیار خاصی دارد. در قرن شانزدهم بود که اسپانیای ها پا به این جزیره گذاشتند و در نتیجه در پی آن کلیساهای زیادی در این جا ساخته شد که این کلیساها که بیشتر آن ها چوبی هستند از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این جزیره هستند.

یخچال های طبیعی سان رافائل این یخچال های طبیعی در پارک ملی لاگونا سان رافائل قرار دارند و بزرگ ترین یخچال های طبیعی در سرتاسر شیلی محسوب می شوند. این یخچال ها که درگستره ای 4 کیلومتری گسترده شده اند واقعا منطقه ای شگفت انگیز هستند. اگر بخواهید در این منطقه گشت و گذار کنید قایق هایی وجو دارند که این تورها را برگزار می نمایند اما قایق ها در فاصله ایمنی از این یخچال های بزرگ و غول پیکر قرا دارند ولی با این حال شانس این را دارید تا این شاهکارهای طبیعی شگفت انگیز را از نزدک ببینید، گاهی زمانی که در کنار این یخچال ها هستید می توانید برخی از آن ها را ببینید که ناگهان از یک کوه یخ فرو می ریزند و به یک توده کوچک تبدیل می شوند واقعا حیرت آور است و تجربه نابی است پس یادتان باشد در سفر به شیلی اگر تجربه بودن در بزرگ ترین استخر دنیا را داشتید از یخچال های طبیعی سان رافائل هم تماشا کنید.

منبع: snopes.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1376

به "قبل از تماشا این استخر نوشابه انرژی زایتان را سر بکشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از تماشا این استخر نوشابه انرژی زایتان را سر بکشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید