فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش مجله یافان، خبرگزاری خبرنگاران-فرصت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن که از 28 مهرماه شروع شده بود و چند مرحله تمدید شد ساعت 24 فردا (چهارشنبه، 15 دی ماه) به خاتمه می رسد.

فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری مجله یافان،طبق آخرین آمار ارائه شده به وسیله وزارت راه و شهرسازی؛ تا روز گذشته بیش از 2 میلیون و 387 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir ثبت نام کردند و تا ساعت 24 فردا شب امکان ثبت نام در 726 شهر وجود دارد و ثبت نام در 674 شهری که هنوز بازگشایی نشده در دستور کار واقع شده است.

وزارت راه و شهرسازی اطلاع داده است به محض تامین نیازهای تجهیز و توسعه سامانه ثمن، امکان نام نویسی در شهرهای به جای مانده وجود دارد.

تا فردا شب امکان ثبت نام بانوان مجرد بالای 35 سال، معلولان، بیماران خاص و نخبگان علمی و آقایان مجرد بالای 45 سال در سامانه میسر است.

پس از اعلام وزارت راه و شهرسازی، مجردان بالای 25 سال می توانند در سامانه سمن ثبت نام نمایند اما در زمان تحویل واحد باید متأهل باشند.

زمان آغاز ثبت نام برای مجردان بالای 25 سال تا چند روز آینده اعلام می گردد.

بعلاوه پالایش متقاضیان هم زمان با ثبت نام در حال اجرا است. پاسخ اولیه همه استعلامات از جمله نداشتن سابقه فرم ج، سابقه مالکیت و تسهیلات بانکی خرید و ساخت به طور کامل در سامانه آمده است.

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، از فاز نخست تا پنجم طرح اقدام ملی مسکن یک میلیون و 461 هزار و 528 نفر و در طرح نهضت ملی مسکن طبق تازه ترین آمار یک میلیون و 351 هزار و 137 نفر ثبت نام کردند که در مجموع سه میلیون و 812 هزار و 655 نفر متقاضی مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir ثبت نام کردند.

750 هزار واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف از جمله کلنگ زنی، اجرا و ساخت واقع شده است.

بر اساس توافقی که با وزارت کشور از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شد، شهرداری ها در سراسر کشور مکلفند پروانه موقت و مجوز آغاز به کار عملیات اجرایی در هر استان را یک ماهه صادر نمایند و این زمان برای صدور پروانه اصلی ساختمان نباید بیشتر از سه ماه طول بکشد. در عین حال هزینه پروانه ساخت، هزینه خدمات مهندسی و انشعابات برای دهک های نخست تا سوم شرکت نماینده در نهضت ملی مسکن رایگان است.

در تهران برای ساخت واحدها تا 450 میلیون تومان تسهیلات به خودمالکان پرداخت می گردد و این رقم در روستاها 250 میلیون تومان است. کارمزد تسهیلات ساخت مسکن در واحدهای روستایی و شهری کوچک پنج درصد است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1293

به "فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید