غول های فیلم شوالیه سبز؛ چیستی، اسطوره شناسی و معنی

به گزارش مجله یافان، فیلم شوالیه سبز در سال 2021 بر اساس منظومه قرن چهاردهمی آرتورین سر گاوین و شوالیه سبز ساخته شده است و شامل عناصری از داستان اصلی مانند غول های این افسانه است.

غول های فیلم شوالیه سبز؛ چیستی، اسطوره شناسی و معنی

دیوید لوری (نویسنده و کارگردان فیلم) با الهام از فیلم هایی مانند ویلو و اکسکالیبور، این داستان افسانه ای را در فیلم خود اقتباس کرد. این فیلم که به وسیله کمپانی ای 24 توزیع شد، در ژوئیه 2021 در سینماها منتشر گشت و بعد از آن در پلتفرم های پخش، از جمله آمازون پرایم ویدیو، در دسترس نهاده شد.

دو پاتل در فیلم شوالیه سبز، نقش سر گاوین را دارد. فانتزی قرون وسطایی لوری داستان سر گاوین با شوالیه سبز را روایت می نماید. شوالیه سبز، گاوین را به یک ماجراجویی می کشاند و گاوین ادامه می دهد و تبدیل به قهرمان داستان می گردد. فیلم مانند خود شعر، از سنت جوانمردی الهام می گیرد. شوالیه سبز بعلاوه گونه های مختلف انسانی و موجودات مختلف دنیوی مانند غول ها را هم به نمایش می گذارد.

شوالیه سبز لوری، یک فیلم فانتزی معمولی نیست اما از جهات مختلف، منظومه آرتورین را به خوبی بازخوانی می نماید. گاوین در این فیلم، مانند شعر اصلی، در راه رسیدن به سرنوشت خود در معبد سبز، چندین ماجرای عجیب، از جمله دیدار با گروهی از غول های سرگردان را تجربه می نماید. تعامل گاوین با غول ها یکی از رویدادهای فراواقعی در طول فیلم است و بینندگان ممکن است از خود بپرسند که آیا این غول ها واقعی هستند یا نه و هدف آن ها در داستان چیست. ممکن است در ابتدا تصادفی به نظر برسند اما حضور آن ها در شوالیه سبز بازگشتی به افسانه های قرون وسطایی است که فیلم از آن ها الهام گرفته است.

در شوالیه سبز، این موجودات بزرگ الجثه بلافاصله پس از اینکه گاوین تعدادی قارچ وحشی می خورد، ظاهر می شوند. بنابراین یک نظریه این است که بسیاری از چیزهایی که گاوین جوان تجربه می نماید، از جمله تعامل او با این غول ها، ممکن است توهم باشند اما نکات بیشتری درباره آن ها وجود دارد. لوری در مصاحبه ای با ونیتی فیر شرح داد که حضور غول ها و سایر چیزهای غیر طبیعی در فیلم که طرح را از داستان اصلی متمایز می نماید، به شدت تحت تأثیر تاریخ و اسطوره شناسی ولز قرار گرفته است.

سوری یا غول پیکر، شخصیت برجسته ای در اساطیر ولز در دوران آرتورین است که در کنار افسانه های جادوگران و هیولاها روایت می گردد. یکی از بارزترین این افسانه ها، داستان پادشاهی اسطوره ای و یک غول معروف به نام بران است که در چندین روایت تاریخی ولزی حضور دارند. بنابراین غول های فیلم لوری، برگرفته از خود منظومه اصلی و دیگر داستان های سنتی ولز هستند.

غول ها در شعر اصلی آرتورین، فقط در کنار ارجاعات دیگر به نبردها و خطراتی که گاوین طی ماجراجویی با آن ها روبه رو می گردد، ذکر شده اند اما لوری در شوالیه سبز، از این عناصر عرفانی استفاده نموده است تا فیلمی بسازد که هم در بیش از 700 سال تاریخ و قصه گویی غرق شده باشد و هم اثری منحصربه فرد و مدرن به نظر برسد که هویت مستقل خودش را دارد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1167

به "غول های فیلم شوالیه سبز؛ چیستی، اسطوره شناسی و معنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول های فیلم شوالیه سبز؛ چیستی، اسطوره شناسی و معنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید