غار مرمر شیلی ، شگفت انگیزترین و عمیق ترین غار دنیا!

به گزارش مجله یافان، یکی از خارق العاده ترین غارهای جهان در کشور شیلی واقع شده است، کشوری پر از جاذبه های طبیعی زیبا و وحشی که گردشگران را مشتاقانه به سمت خود می کشاند. شیلی کشور رشته کوه های حیرت انگیز، دریاچه های بلورین و فیروزه ای، جنگل های سرسبز و مجسمه های عظیم موآی است. گفته می شود بیش از 887 مجسمه عظیم موآی سر از سنگ و خاکسترهای آتشفشانی متراکم بیرون آورده اند. در شیلی طبیعت بکر و شگفت انگیز دیگری هم وجود دارد که انتظارتان را می کشد. غار مرمر شیلی، جزیره ماگاندا، جزیره پنگوئن ها، شهر رنگی والپارایزو و حیات وحش جالب مثل پودو کوچکترین گوزن جهان، گیاهانی مثل گل زنگوله ای، کویر آتاکاما از دیگر دیدنی های این منطقه است

غار مرمر شیلی ، شگفت انگیزترین و عمیق ترین غار دنیا!

پیشنهاد میکنیم به این کشور شگفت انگیز سفر کنید و حتما از غار مرمر شیلی دیدن کنید، که بی شک جزو یکی از زیباترین مناظر طبیعی که در عمرتان دیده اید، خواهد بود.

چگونه به غار مرمر شیلی برویم؟

برای دیدن از این منظره چشمگیر دنیا که در نزدیکی مرز شیلی و آرژانتین قرار گرفته است میتوانید:

ابتدا با اتوبوس (حدود 4ساعت و نیم راه) یا مینی بوس از سمت چیلی چیکو (حدود3ساعت ونیم راه) به پرتوترنکیلو بروید، که شهری کوچک در قسمت شیلایی لاگوگران کارا است.

از آنجا قایقی اجاره کنید و به سمت غار فوق العاده زیبای مرمر شیلی حرکت کنید؛ (البته اگه میخواهید به صورت تک نفری به سمت این غار زیبا سفر کنید، کمی کار سخت است چرا که احتمالا با دیگر همسفرانی همراه میشوید که همانند شما، دلشان می خواهد زودتر به غار مرمر شیلی برسند و از دیدن این غار زیبا، لذت ببرند. البته میتوانید با قایق کایاک از اپراتورهای مختلف تور بگیرید که هزینه بیشتری دارد اما برای طرفداران این قایق دلپذیرتر است.

اگر گروهی هستید می توانید با هم با یک قایق اجاره ای بروید وحتی با کمی چانه زنی هزینه کمتری بابت آن بپردازید.

غار مرمر شیلی چرا شگفت انگیز است؟

این غار رویایی آبی از دیواره هایی با سنگ مرمر که به دلیل انعکاس نور به رنگ های سبز و آبی یا همان رنگ اقیانوسی دیده می شود، ساخته شده است. همچنین این انعکاس نور موجب شفاف تر شدن داخل غار میشود. جالب است بدانید که با تغییر رنگ آسمان رنگ دیواره های غار هم کمی تغییر می کند. برای همین پیشنهاد میکنیم بازدید از غار مرمر شیلی را اول صبح بگذارید. زمانی که نور مناسبی به صخره ها میخورند، این صخره ها دیدنی تر می شوند. همچنین اگر مایل به سپری کردن شب در آنجا هستید، اقامتگاه های متفاوتی در ریو ترانکیلو آماده پذیرایی از شما هستند.

به یقین این غار بسیار ارزش دیدن دارد و رنگارنگ و متنوع بودنش که طبیعتی به خودی خود چنین اثر هنری ای خلق کرده است، هم حس لذت بخشی منتقل میکند و هم قدرت لایتناهی خداوند را به نمایش می گذارد.

ویژگی های غار مرمر شیلی

عمق این غار 586 متر است که یکی از عمیق ترین غارهای دنیا است و وسعت آن 1850 کیلومتر است که در دریاچه Lego General Carrera قرار گرفته است.

البته متاسفانه در نزدیکی غارهای ماربل پروژه سدسازی ای در حال انجام است، که باعث شده است در برخی از زمان ها غار پر از آب بشود و گردشگران از آن غار زیبا و خاص نتوانند بازدید کنند، در خصوص اجرای این پروژه فعالان محیط زیست هم نگران غرق شدن کامل این غارها هستند. امید است که این اتفاق پیش نیاید تا بتوانیم در آینده دور هم این منظره زیبا را داشته باشیم و از آن تماشای آن لذت ببریم.

منبع: سفرمی
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 9 شهریور 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 441

به "غار مرمر شیلی ، شگفت انگیزترین و عمیق ترین غار دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار مرمر شیلی ، شگفت انگیزترین و عمیق ترین غار دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید