ظرفیت های گردشگری ورزشی اردکان باید فعال شوند

به گزارش مجله یافان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست آمده، ظرفیت های گردشگری ورزشی اردکان باید فعال شوند.

ظرفیت های گردشگری ورزشی اردکان باید فعال شوند

محمدرضا دشتی، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به اینکه اردکان دارای شش تیم تیم لیگ فزونی در رشته های مختلف ورزشی و ورزش های همگانی است، گفت: جایگاه ورزش اردکان بر کسی پوشیده نیست اما تبدیل ظرفیت های ورزشی و اشاعه گردشگری ورزشی در این شهر اهمیت خاص خود را دارد و می تواند اردکان را تبدیل به قطب گردشگری ورزشی در استان یزد کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اضافه نمود: برگزاری جشنواره بین المللی صخره نوردی اردکان که برای نخستین بار در این سطح انجام شد، توجه و بهره برداری از یک ظرفیت بسیار بالای گردشگری ورزشی در این منطقه است و حضور ورزشکاران و صخره نوردان از ایران و چندین کشور خارجی در کنار ملاقات از فرهنگ اسلامی ایرانی و جاذبه های تاریخی و طبیعی اردکان الگوی خوبی برای توسعه گردشگری ورزشی منطقه است.

دشتی تاکید نمود: حوزه گردشگری بسیار پویا و پر ظرفیت است. اینکه ظرفیتهای متعددی در گردشگری کشور در منطقه ها مختلف از جمله اردکان وجود داشته باشد ولی این ظرفیتها بلااستفاده بمانند، مسئله ای را حل نخواهد کرد ولی بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه گردشگری از جمله ایجاد سایتهای گردشگری ورزشی، تاسیس ژئو پارک های کویر و کوهستان همراه با حمایت مادی و معنوی از این امر می تواند علاوه بر ایجاد ظرفیت های یاد شده در حوزه ملی و بین المللی به ایجاد اشتغال یاری نموده و منجر به ارتقای کیفی و کمی سلامت روح و جسم جوانان منطقه شده و از آسیب های اجتماعی نیز پیشگیری کند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1419

به "ظرفیت های گردشگری ورزشی اردکان باید فعال شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های گردشگری ورزشی اردکان باید فعال شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید