سیتروئن خودروی الکتریکی کوچک مای امی را برای حمل کالا رونمایی کرد

به گزارش مجله یافان، با گسترش خدمات ارسال کالا، سیتروئن برای داشتن سهمی در این بازار، از خودروی کوچک مای امی کارگو رونمایی کرد.

سیتروئن خودروی الکتریکی کوچک مای امی را برای حمل کالا رونمایی کرد

خودروهای کوچک تجاری که معمولا در اروپا فروخته می گردد، دارای موتور دیزلی هستند و از بهترین نمونه های آن ها می توان فولکس واگن کدی (Volkswagen Caddy)، رنو کانگو (Renault Kangoo) و پژو پارتنر (Peugeot Partner) را نام برد.

سیتروئن در این کلاس با مدل برلینگو (Berlingo) خود رقابت می نماید اما با کمی پیشرفت یک خودروی کوچک تجاری (LCV) کاملا متفاوت را رونمایی نموده است. مای امی کارگو (My Ami Cargo) همان طور که نام آن نشان می دهد، نسخه ویژه کسب وکار خودروی الکتریکی امی (Ami) است. این خودروی کوچک از نطر فنی یک خودروی پیشرفته نیست و در حقیقت یک چهارچرخه است که بدون پکیج باتری، 425 کیلوگرم وزن دارد.

دقیقا مانند Ami معمولی، این خودروی کوچک از یک بسته باتری 5.5 کیلووات ساعت استفاده می نماید تا موتور الکتریکی آن را با تنها 8 اسب بخار قدرت به حرکت درآورد.

این خودروی جذاب کوچک برای حرکت در شهرهای شلوغ گزینه ایدئالی است زیرا فقط دارای 2.41 متر طول، 1.39 متر عرض و 1.52 متر ارتفاع است و شعاع چرخش آن فقط 7.2 متر است.

مای امی کارگو برای حمل بسته های کوچک و سبک وزن در مسافت های کوتاه و آخرین مرحله توزیع ساخته شده است که به ویژه برای خرده فروشی ها یک گزینه مطلوب به شمار می رود. حداکثر میزان بارگیری این خودرو 140 کیلوگرم و گنجایش آن 260 لیتر است. همچنین با درنظر دریافت دیگر بخش های ذخیره سازی در کابین خودرو، ظرفیت نهایی آن به 400 لیتر می رسد.

تفاوت اصلی آن با امی معمولی نداشتن جایگاه مسافر است و به طور مؤثر از این ظرفیت برای بار استفاده شده است. در این بخش سیتروئن یک ماژول هفت بخشی قرار داده تا برای قرارگیری اقلام کوچک استفاده گردد. همچنین برای انعطاف پذیری بیشتر یک قفسه چندبخشی و یک طبقه قابل تنظیم دوطرفه هم در این بخش نصب شده است. محفظه بار با یک جداکننده عمودی از راننده جدا می گردد.

شارژ کامل باتری خودرو سه ساعت زمان می برد که امکان جابه جایی تا برد 75 کیلومتر را فراهم می نماید و به گفته سیتروئن برای استفاده روزانه در بیشتر مناطق شهری ایدئال است.

این خودروی کوچک هم اکنون با قیمت تنها 5600 دلار در فرانسه عرضه شده است و انتظار می رود که به زودی برای کشورهای دیگر هم در دسترس قرار بگیرد.

خودروی الکتریکی کوچک تویوتا با بدنه پلاستیکی در بازار عرضه شد

عکس ها: خودروی کوچک سیتروئن مای امی کارگو برای حمل کالا

Credit: Citroen

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 994

به "سیتروئن خودروی الکتریکی کوچک مای امی را برای حمل کالا رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیتروئن خودروی الکتریکی کوچک مای امی را برای حمل کالا رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید