سوپرخودروی مشترک تویوتا، سوزوکی و دایهاتسو

به گزارش مجله یافان، گزارش های اخیر نشان می دهد که شرکت تویوتا در حال راه اندازی یک خودروی اسپرت تازه موتور وسط است که از طراحی جالب توجهی نیز برخوردار است. اما نکته جالب تر این گزارش ها، همکاری دو خودروساز دیگر ژاپنی، یعنی سوزوکی و دایهاتسو در این پروژه است که تا حودوی عجیب به نظر می رسد.

سوپرخودروی مشترک تویوتا، سوزوکی و دایهاتسو

به گزارش مجله یافان، وبسایت ژاپنی Best Car Web که برای اولین بار این خبر را به صورت اختصاصی منتشر کرد، در گزارش خود این برنامه را یک شایعه وحشی لقب داده بود که می تواند نتایج قابل توجهی را عرضه کند. با این حال، اطلاعات در خصوص این پروژه کمیاب است، اگرچه در گزارش آمده که هدف این است که تا سال 2025 این خودروی اسپرت موتور وسط معرفی شود. در واقع، ماهیت این گزارش بر مبنای اطلاعات این وبسایت است و هنوز به درستی معین نیست که این داده ها را چه منبعی در اختیار این وبسایت قرار داده است.

تویوتا و سوزوکی مدتی است که در یک برنامه توسعه مشترک، با یکدیگر همکاری دارند. از سال 2019، این دو شرکت با به اشتراک گذاشتن مدل ها و فناوری نو در عرصه خودرو، روابط خود را عمیق تر کردند. از آن موقع، چندین مدل از سوی هر دو طرف به بازار آمدند که حامل برند همکار دیگر خود بودند. برای مثال سوزوکی سواس در اروپا، در واقع یک تویوتا کرولا واگن با برند سوزوکی است، و یا تویوتا رومیون در بازار های آسیایی، که یک سوزوکی ارتیگا MPV با نشان های نو است.

از سوی دیگر، تویوتا و دایهاتسو سابقه ای دارند که به سال 1967 بازمی شود. تویوتا در اواخر دهه 90 سهام کنترلی دایهاتسو را خریداری کرد و در سال 2016، تویوتا دارایی های به جای مانده دایهاتسو را خرید تا این شرکت اخیر به زیرمجموعه ای کامل از یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی دنیا تبدیل شود. اما اکنون مسئله بر اسر این است که همکاری سه گانه این سه خودروساز برای ساخت یک خودروی اسپرت چگونه می تواند باشد.

در قدم اول ما چیزی نداریم بجز اینکه مدل نو قرار است بر روی یک پلت فرم تازه پیشرفته ساخته شود. این پلت فرم نیز متعلق به تویوتا خواهد بود و این شرکت خواهد بود که آن توسعه خواهد داد. به باور بعضی کارشناسان خودروی موتور وسط شایعه شده، احتمالاً به عنوان نسخه نوی از خودروی معروف تویوتا MR2 وارد بازار خواهد شد و اگر این ادعا درست باشد، می تواند بعضی معینات این خودروی عرضه نشده را در اختیار بگیرد. به هرحال، اطلاعات درباره این خودروی ناشناس هنوز بسیار اندک است و از طرفی هنوز هیچ تأیید رسمی نیز برای آن نداریم.

منبع: motor1

نوشته: مصطفی جرفی-مجله یافان

منبع: فرارو
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1272

به "سوپرخودروی مشترک تویوتا، سوزوکی و دایهاتسو" امتیاز دهید

1 کاربر به "سوپرخودروی مشترک تویوتا، سوزوکی و دایهاتسو" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپرخودروی مشترک تویوتا، سوزوکی و دایهاتسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید