سود فروش مرغ به صرفه نیست

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران/خوزستان رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز اهواز با بیان اینکه سود فروش مرغ، صرفه ای برای فروشنده ندارد ،گفت: سود فروشندگان از فروش مرغ در ازای هر کیلوگرم، یک هزار تومان است؛ مرغ فروش با یک هزار تومان سود باید چه کار کند؟

سود فروش مرغ به صرفه نیست

سید اصغر حسینی بهارانچی در گفت وگو با مجله یافان در مورد شرایط و قیمت مرغ در بازار اهواز اظهار کرد: قیمت مرغ برای مصرف کننده به هر کیلوگرم 27 هزار و 500 تومان کاهش یافته است و این کالا در بازار، از نظر موجودی به وفور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط مرغ در بازار مناسب است، اضافه نمود: برای قیمت تخم مرغ به فکری اساسی احتیاج است. چرا علی رغم فراوانی تخم مرغ، قیمت هر عدد 2 هزار تومان است؟ با توجه به شرایط کنونی، افزایش قیمت تخم مرغ در آینده بعید نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز اهواز در مورد مرغ منجمد دولتی، گفت: توزیع مرغ منجمد دولتی حدود 45 روز است که در بازار اهواز انجام نشده است و توزیع این کالا تاثیر بسزایی در شرایط بازار مرغ دارد. ما خواستار توزیع مرغ منجمد به صورت دائمی نیستیم زیرا باعث آسیب به فروشندگان مرغ می گردد اما توزیع مداوم در بازه 2 تا 3 ماهه بسیار موثر است.

حسینی بهارانچی در مورد شرایط فروشندگان مرغ اسم کرد: سود فروشندگان از فروش مرغ در ازای هر کیلوگرم، یک هزار تومان است؛ مرغ فروش با یک هزار تومان سود باید چه کار کند؟ هزینه های جاری مانند آب، برق، بیمه، کارگر و سایر موارد بسیار بالا است. به اسم مثال یک کیلوگرم کیسه پلاستیک که در سال گذشته 15 هزار تومان قیمت داشت در حال حاضر به 40 هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه باید سود بیشتری از فروش مرغ برای فروشندگان در نظر گرفته گردد، گفت: با سود یک هزار تومانی در ازای یک کیلوگرم، اگر فروشنده در روز 300 کیلوگرم هم فروش داشته باشد به جایی نمی رسد و صرفه ای برای فروشنده ندارد و با این شرایط بعضی از فروشندگان مجبور به انجام فعل خلاف می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1179

به "سود فروش مرغ به صرفه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود فروش مرغ به صرفه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید