سعیدی: حمایت از بعضی رشته ها به خاطر موقعیت شان است نه موضوع دیگر

به گزارش مجله یافان، در جریان مجمع عمومی کمیته ملی المپیک که دوشنبه گذشته برگزار گردید، انتقاداتی نسبت به چگونگی توزیع بودجه به فدراسیون ها مطرح شد. یکی از منتقدان علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بود که با انتقاد از میزان بودجه تخصیصی به فدراسیونش، تاکید داشت: کسانی که الان در هیأت اجرایی هستند نباید دنبال بودجه فدراسیون خودشان باشند!

سعیدی: حمایت از بعضی رشته ها به خاطر موقعیت شان است نه موضوع دیگر

البته بعضی از اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در جریان مجمع و در واکنش به این انتقاد علیرضا دبیر از عملکرد خود در مصوبات چگونگی توزیع بودجه میان فدراسیون ها دفاع کردند.

در همین رابطه کیکاووس سعیدی هم تاکید دارد که کمیته ملی المپیک شاخص و مبنای معینی برای توزیع بودجه دارد و بر اساس همان، میزان دریافتی فدراسیون ها را به صورت شفاف معین کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مصاحبه با مجله یافان گفت: ساز و کار کمیته ملی المپیک در مشخص بودجه و اعتبار هر یک از فدراسیون ها کاملاً معین و شفاف است. ضمن اینکه هر آنچه در رابطه با فدراسیون ها و بودجه تخصیصی به آنها رخ داده مانند مشخص بودجه، میزان واریزی و یاری های ویژه به صورت شفاف اطلاع رسانی هم شده است.

وی توضیح داد: ابتدای سال اعلام شد که بودجه تمام فدراسیون ها معادل بودجه سال قبل به علاوه 10 درصد افزایش مشخص شده است. این بودجه برای همه فدراسیون ها به صورت یکسان در نظرگرفته شد و هیچ استثنایی همه میان آنها قائل نشدیم.

سعیدی با یادآوری اینکه تمام فدراسیون ها تا آذرماه صد درصد بودجه مصوب خود از محل اعتبارات امسال را دریافت کردند، اعلام کرد: در مجموع با لحاظ کردن بودجه مصوب و بودجه ویژه که در قالب حمایت اقتصادی در اختیار بعضی فدراسیون ها نهاده شد، میزان پرداختیِ کمیته به فدراسیون ها در طول امسال 140 درصد بوده در حالیکه کل دریافتی کمیته از خزانه 66 درصد بوده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید نمود: 2.5 میلیارد تومان یاری اقتصادی کمیته به فدراسیون ها بوده که خارج از بودجه مصوب آنها در اختیارشان گذاشته شد. این یاری شامل فدراسیون هایی شد که المپیکی هستند و درگیرِ کسب سهمیه؛ اتفاقاً کشتی هم یکی از فدراسیون هایی بود که از بخشی از این بودجه یاریی بهره مند شد.

وی در این رابطه ادامه داد: کمیته ملی المپیک از تمام فدراسیون های المپیکی به یک اندازه حمایت داشته است. آقایان نباید کم لطفی نمایند و موضوع هیأت اجرایی و تأثیرگذاری عضویت در آن را مطرح نمایند. یادشان باشد نیمی از اعضای هیأت اجرایی، رؤسای فدراسیون های المپیکی هستند. بنابراین حمایت کمیته از فدراسیون های این رؤسا به خاطر عضویت شان در هیئت اجرایی نیست بلکه به خاطر المپیکی بودن شأن است.

سعیدی با یادآوری اینکه جدول بودجه تخصیصی به فدراسیون ها از طرف کمیته ملی المپیک منتشر شد به حمایت اقتصادی از فدراسیون اسکی هم اشاره نمود و گفت: اسکی جزو فدراسیون های المپیکی (تابستانی) نیست اما به این فدراسیون یاری شد به خاطر کاروان اعزامی به المپیک زمستانی نه عضویت آقای عبدی افتخاری در هیأت اجرایی.

دبیرکل کمیته ملی المپیک توضیح داد: کمیته ملی المپیک بر اساس بودجه ای که در اختیار دارد کوشش داشته حداکثر یاری اقتصادی را از فدراسیون ها داشته باشد. البته مسائل فدراسیون ها و از جمله کشتی را درک می کنیم. به کشتی و مدیریت و تمام اهالی آن احترام می گذاریم به ویژه به خاطر خاستگاهی که در ورزش دارد. من از ریاست کشتی دلخوری ندارم اما او هم بداند که کمیته همه فدراسیون ها را به یک چشم نگاه می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 105

به "سعیدی: حمایت از بعضی رشته ها به خاطر موقعیت شان است نه موضوع دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعیدی: حمایت از بعضی رشته ها به خاطر موقعیت شان است نه موضوع دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید