تامین صددرصدی یک میلیون یورو ارز مورد احتیاج کاروان ایران درالمپیک

به گزارش مجله یافان، کیکاوس سعیدی در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه هزینه های ارزی کاروان ورزش ایران در بازی های المپیک توکیو یک میلیون یورو پیش بینی شده بود، گفت: این مبلغ طی دو مرحله به صورت کامل تامین شد، سال گذشته 500 هزار یورو به اسم نیمی از هزینه های ارزی کاروان تامین و ذخیره شد. بخش دوم هم طی هفته های گذشته از بانک مرکزی خریداری شد.

تامین صددرصدی یک میلیون یورو ارز مورد احتیاج کاروان ایران درالمپیک

وی تاکید نمود که یک میلیون یورو هزینه ارزی کاروان ایران به توکیو ارسال شده است تا در جریان بازی ها مورد استفاده قرار بگیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه هزینه های لازم برای تامین پاداش پای سکوی مدال آوران هم در قالب همین یک میلیون یورو است، گفت: طبق مصوبه هیات اجرایی مدال آوران طلا در این بازی ها 10 هزار یورو پاداش پای سکو دریافت می نمایند. پاداش مدال آوران نقره و برنز هم به ترتیب 5 هزار و 3500 یورو است.

سعیدی در خصوص تغییر پاداش مدال آوران از دلار به یورو شرح داد و گفت: خرید ارز از بانک مرکزی به صورت یورو انجام می گردد. به همین علت این موضوع در هیات اجرایی مطرح شد که پاداش مدال آوران هم بر اساس ارزهای خریداری شده به صورت یورو پرداخت گردد. به همین علت تصمیم به تغییر پاداش ها از دلار به یورو گرفته شد.

وی بعلاوه با تاکید بر اینکه مراسم بدرقه کاروان ورزش ایران 26 تیرماه همزمان با اعزام اولین گروه از تیم های ورزش در محل VIP فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد، توضیح داد: به علت پاندمی کرونا پیش بینی برگزاری مراسم در این زمینه منتفی شد. حتی قرار است تبادل پرچم میان زهرا نعمتی (پرچمدار دوره قبل) با صمد نیکخواه بهرامی و هانیه رستمیان (پرچمداران این دوره) در فضای مجازی انجام گردد. قرائت سوگندنامه به وسیله حمیده عباسعلی هم به صورت مجازی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1072

به "تامین صددرصدی یک میلیون یورو ارز مورد احتیاج کاروان ایران درالمپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین صددرصدی یک میلیون یورو ارز مورد احتیاج کاروان ایران درالمپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید