رونق فعالیت های فرهنگی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

به گزارش مجله یافان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رونق فعالیتهای فرهنگی را زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی اعلام کرد.

رونق فعالیت های فرهنگی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

سیدقاسم ناظمی در آیین اختتامیه سی وسومین جشنواره تئاتر استانی گفت: نشاط اجتماعی و روانی جامعه با فعالیت های فرهنگی و هنری تضمین می شود و از این رو اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در برهه کنونی که جامعه زیر تیغ کرونا قرار گرفته و این مسئله به چالشی روحی و روانی برای مردم تبدیل شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه نمود: متاسفانه اهالی فرهنگ و هنر اصلی ترین قشری هستند که در دو سال اخیر از شیوا ویروس کرونا دچار آسیب جدی شده اند، چراکه هیچ مجموعه دیگری به مقدار حوزه فرهنگ و هنر نیاز به انس و همنشینی و هم سخنی با مخاطب ندارد و کرونا این امکان همراهی و همنشینی را محدود کرده است.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره تئاتر استانی اشاره کرد و گفت: این جشنواره علی رغم محدودیت های یاد شده امسال نیز سی وسومین دوره خود را طی کرده و سعی شد که کرسی آذربایجان شرقی در جشنواره تئاتر فجر خالی نماند.

ناظمی، تقویت زیرساخت های هنر نمایش در استان را از رویکردهای اصلی این اداره کل برشمرد و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت هنرمندان نمایش استان در مجموعه فرهنگی هنری تربیت و ایحاد زمینه برای استفاده از مجموعه فرهنگی 22 بهمن را از اقدامات انجام یافته در این راستا عنوان کرد.

وی، تقویت زیرساخت های این هنر در شهرستان ها را از دیگر رویکردهای این اداره کل برشمرد و گفت: در این راستا نیز در طی ماه های گذشته چندین جشنواره با گستره ملی در شهرستان های استان برگزار شده و در ایام دهه فجر نیز شاهد برگزاری جشنواره های متعدد تئاتر در استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه خواستار همراهی اهالی تئاتر استان برای برگزاری جشنواره تئاتر ترکی آذربایجانی شد و گفت: این پتانسیل در حوزه هنر نمایش و فعالان این عرصه در استان وجود دارد و امیدواریم شاهد برگزاری این جشنواره با قدرت و قوت در استان باشیم.

به گزارش مجله یافان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ناظمی در پایان گفت: اهالی تئاتر استان تدبیری بیاندیشند تا ظرفیت بالای هنر تئاتر استان در سطح ملی نیز نمود یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1335

به "رونق فعالیت های فرهنگی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق فعالیت های فرهنگی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید