روش های پاک کردن لکه شکلات از روی لباس و فرش

به گزارش مجله یافان، لکه ها یکی از مواردی هستند که همواره موجب آزار و اذیت یک کدبانو در خانه قرار می گیرند و گاهی پاک کردن آن ها از روی سطوح کاری طاقت فرسا و آزاردهنده می گردد.

روش های پاک کردن لکه شکلات از روی لباس و فرش

برای پاک کردن لکه شکلات از سطوح مختلف، مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید شرایط خود را بهبود ببخشید. با ما همراه باشید.

روش های پاک کردن لکه شکلات

شکلات اضافی را بتراشید: از یک چاقوی صاف یا قاشق بهره ببرید تا شکلات اضافی را به آرامی از سطح جدا کنید. مراقب باشید لکه را بیشتر پخش نکنید.

شستشو با آب سرد: پارچه یا سطح لکه دار را زیر آب جاری سرد نگه دارید. لکه را از پشت بشویید تا شکلات از الیاف یا سطح آن خارج گردد. از استفاده از آب داغ خودداری کنید زیرا باعث ایجاد لکه می گردد.

درمان با لکه بر یا شوینده مایع: میزان کمی لکه بر یا شوینده مایع را مستقیماً روی لکه شکلات بمالید. به آرامی آن را با انگشتان خود یا یک برس نرم به داخل مالش دهید. بگذارید چند دقیقه بماند تا روی لکه نفوذ کند.

شستن یا آبکشی: برای پاک کردن لکه شکلات از روی پارچه، طبق دستورالعمل های مراقبت از لباس، مورد را طبق معمول بشویید. قبل از خشک کردن، آنالیز کنید که آیا لکه به طور کامل پاک شده است. اگر لکه ماندگار شد، فرآیند قبل از درمان و شستشو را تکرار کنید یا از لکه بر مخصوص لکه های شکلاتی بهره ببرید.

درمان لکه های سرسخت: اگر لکه باقی ماند یا روی سطحی غیر پارچه ای بود، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

برای فرش یا اثاثه یا لوازم داخلی: محلولی از مواد شوینده ملایم و آب را مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه یا اسفنج تمیز، محل لکه دار را با محلول آغشته کنید. لکه را به آرامی پاک کنید و مراقب باشید که مواد شکلاتی را بیشتر به الیاف نمالید. با آب سرد بشویید و با یک پارچه تمیز خشک کنید.

برای سطوح سخت: لکه شکلات را با یک پارچه یا اسفنج آغشته به مخلوط آب گرم و صابون ظرفشویی ملایم پاک کنید. سطح را با آب تمیز بشویید و کاملا خشک کنید.

به یاد داشته باشید، برای پاک کردن لکه شکلات بسیار مهم است که سریع عمل کنید تا از ماندگاری لکه ها جلوگیری کنید. اگر لکه زمان بیشتری باقی ماند یا روی پارچه ظریف یا کالای با ارزش وجود داشت، توصیه می گردد برای یاری تخصصی با یک تمیزکننده حرفه ای مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر جار کیک شکلاتی، یک عصرانه متفاوت را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1612

به "روش های پاک کردن لکه شکلات از روی لباس و فرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های پاک کردن لکه شکلات از روی لباس و فرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید