رسم های بامزه سال نو میلادی؛ از به حرف آوردن حیوان تا پرت کردن وسایل خانه

به گزارش مجله یافان، وب سایت فرادید: در فرهنگ های مختلف سال نوی میلادی را به شکل های متفاوتی برگزار می نمایند. در ادامه 10 رسم بامزه که در آستانه سال نو در کشور های مختلف برگزار می گردد را مرور می کنیم:

رسم های بامزه سال نو میلادی؛ از به حرف آوردن حیوان تا پرت کردن وسایل خانه

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

1. آلمان

در بعضی از مناطق این کشورِ اروپای مرکزی مردم سرب ریزی می نمایند. توده ای از سرب مذاب را داخل آب سرد بریزید و هر شکلی به خود گرفت به شما می گوید سال آینده چه چیزی در انتظارتان است. اگر شبیه قلب شد، طبیعتاً به این معنی است که عشق در سال بعد سر راه شما قرار خواهد گرفت. تاج به ثروت و پول در آینده نزدیک دلالت می نماید. ستاره به معنی شادی است. اما اگر سرب شبیهِ صلیب شد چه؟ به دردسر بدی خواهید افتاد.

2. کلمبیا

شما سفر دوست دارید؟ ما که خیلی دوست داریم. برای همین است که همگی باید به کلمبیا سفر کنیم. بعضی مردم در این کشورِ زیبا در آستانه سالِ نو رسمی را برگزاری می نمایند تا سفر های ماجراجویانه فراوانی در سالِ جدید برایشان رقم بخورد. به محضِ آنکه 12 ضربه نواخت، کلمبیایی های عاشقِ سفر و گردش، با یک چمدانِ خالی در دست آغاز می نمایند به چرخیدن و راه رفتن در داخل خانه یا اطرافِ ساختمان؛ با این امید که در سالی که می آید این چمدان پر باشد و آن ها در حال سفر.

3. اکوادور

اکوادوری ها در آستانه سال نو رسمی آتشین دارند: آن ها تمثال افراد خبرساز ِ سالی که در حال رفتن است، شامل سیاستمداران، سلبریتی ها و ... را می سازند و بعد آتش می زنند. در همین حال، مردانی با لباس های مبدل که به اعتقاد عده ای در واقع بیو ثمثال های به آتش کشیده هستند (اما واقعا چه کسی می داند؟) در شهر می چرخند و از مردم می خواهند به آن ها پول خرد بدهند.

4. شیلی

مردم شیلی دوست دارند با مردگانشان جشن بگیرند. تقریباً دو دهه پیش بود که اعضای یک خانواده در شهر تالکا از نرده های یک گورستانِ تعطیلِ به آن طرف پریدند تا به پدرِ متوفایشان بگویند سال نو مبارک!. از آن موقع یک رسم جدید به دنیا آمد. امروز مردم شهر در گورستان ها و در اطراف قبور عزیزانشان جمع می شوند، نوشیدنی و غذا می خورند و در محلِ گورستان جشن برگزار می نمایند.

5. بیتلهم، پنسیلوانیا

حتماً توپ عظیمی که در هنگامِ اعلانِ سال نو در میدان تایمز در نیویورک پایین می افتد را دیده اید. اما در بیتلهم در ایالت پنسیلوانیای آمریکا این توپ عظیمِ 400 پوندی از نوعی شیرینی به نام پیپ پر می گردد که کم طرفدارترین نوعِ شیرینی در میان مردم است.

6. آمریکای لاتین

اگر در آستانه سال نو در آمریکای لاتین هستید، مطمئن شوید لباس زیرتان رنگی باشد. در کشور هایی مانند بولیوی، برزیل، کلمبیا و مکزیک، مردم اعتقاد دارند در آستانه سال نو باید لباس زیر رنگی داشته باشند تا سالی خوبی در پیش داشته باشند. رنگ قرمز برای افرادی است که در سال آینده عشق می خواهند و رنگ زرد برای آن هایی است که به دنبال پیروزیت در زندگی هستند. شما بودید چه رنگی را انتخاب می کردید؟

7. ناپل، ایتالیا

اهالی ناپل به بیرون پرت کردنِ چیز ها از پنجره علاقه دارند. حداقل در آستانه سال نو این طور است. وسایل خانه، مبلمان، ابزار برقی آشپزخانه، مادرعظیم. البته شاید آخری جزوش نباشد. بیاید، امیدوار باشیم که آخری جزوش نیست. این سنت برای نمادین کردنِ کنار گذاشتنِ عادات و چیز های قدیمی و نو شدن در سال جدید اجرا می گردد. مردمِ ناپل این روز ها خیلی حواسشان هست که چه چیز هایی را از پنجره به خیابان پرت می نمایند.

8. فیلیپین

دایره در بین فیلیپینی ها از قداست برخوردار است و این قداست در آستانه سال نو بسیار بیشتر می گردد. مردم در این کشورِ آسیای جنوب شرقی باور دارند که دایره خوشبختی و خوش شانسی می آورد. برای همین در آستانه سال نو هر چیز دایره ای را به نمایش می گذارند: سکه، دکمه، لباس های خال خالی و حتی انگور.

9. رومانی

کشاورزان در این کشور اروپایی در آستانه سال نو با حیواناتشان وارد مکالمه می شوند. حداقل تلاششان را می نمایند! اگر پیروز شوند جانوران را به حرف دربیاورند آن سال، سالی خوب برایشان است. البته اگر به حرف آوردن جانور تأثیر زیاده روی در نوشیدنی شان نباشند.

10. اسپانیا

در سال 1909، یکی از تجار انگور در اسپانیا برای آنکه فروش محصولات خود را افزایش دهد، یک سنت جدید را راه اندازی کرد تا به وسیله آن مردم را به خریدن و خوردنِ بیشترِ انگور ترغیب کند. او به مردم گفت که هر فردی باید 12 حبه انگور در آستانه سال نو بخورد تا سال جدید برایش سالی سرشار از شادی و خوشبختی بگردد. 111 سال از آن وقت گذشته، و این رسم هنوز در ایبریا برگزار می گردد. اما با اندکی تغییر به این شکل درآمده که فرد با هر ضربه ساعت یک حبه انگور در دهان می گذارد.

11. ایرلند

زنان مجرد ایرلندی در آستانه سال نو میلادی، برگ گیاه دارواش را زیر بالش خود می گذارند. چرا؟ به این امید که در سال نو بتوانند یک شوهر خوب پیدا نمایند. البته در فرهنگِ ایرلندی گیاه دارواش بدشانسی را در می نماید.

12. صربستان

مردم صربستان در آستانه سال نو با یک درختِ کریسمس در آب سرد شیرجه می زنند. آن ها باور دارند که این کار برایشان خوش شانسی می آورد. به نظر می رسد خود صرب ها هم دلیل این کار را نمی دانند.

منبع: برترین ها
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 9 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 367

به "رسم های بامزه سال نو میلادی؛ از به حرف آوردن حیوان تا پرت کردن وسایل خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسم های بامزه سال نو میلادی؛ از به حرف آوردن حیوان تا پرت کردن وسایل خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید