خرید 1080 دستگاه همودیالیز از تولیدکنندگان ایرانی

به گزارش مجله یافان، رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، از خرید 1080 دستگاه همودیالیز از تولیدکنندگان ایرانی اطلاع داد.

خرید 1080 دستگاه همودیالیز از تولیدکنندگان ایرانی

به گزارش گروه اجتماعی مجله یافان، مهدی یوسفی رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از خرید 1080 دستگاه همودیالیز از فراورینمایندگان ایرانی اطلاع داد.

یوسفی با بیان اینکه تا به امروز 540 دستگاه همودیالیز برای بیماران مبتلا به دیالیز توسط فراوری نمایندگان کشورمان تأمین شده است، اظهار کرد: طی اولین قراردادی که هیأت امنا با فراورینمایندگان ایرانی داشته، 540 دستگاه همودیالیز به هیأت امنا تحویل داده شده است که بیش از 200 دستگاه آن در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شده است.

وی گفت: طبق آماری که معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام نموده است توزیع دستگاه های همودیالیز موجب شده تا به استاندارد های جهانی تعریف شده توسط سازمان بهداشت جهانی نزدیک شویم به این معنا که تعداد شاخص دستگاه به بیمار در برخی مناطق از 1 به 8 رسیده بود و برخی بیماران به جای هفته ای 3 بار تنها هفته ای یکبار دیالیز می شدند که تأخیر در انجام دیالیز با عوارض تهدید نماینده حیات همراه بود، اما در حال حاضر توزیع دستگاه به بیمار به حدود یک به 4.5 رسیده است یعنی هر 4.5 بیمار از یک دستگاه همودیالیز استفاده می نمایند.

رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران اظهار داشت: انعقاد قرارداد دوم هیأت امنا با شرکت فراوری نماینده داخلی همودیالیز نیز تعداد 540 دستگاه است که به محض دریافت برای مراکز درمانی دولتی ارسال می گردد لذا با فراهم کردن تجهیزات و امکانات لازم کوشش می کنیم تا بیماران به رفاه و آسایش درمانی برسند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 88

به "خرید 1080 دستگاه همودیالیز از تولیدکنندگان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 1080 دستگاه همودیالیز از تولیدکنندگان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید