خبرنگاران 50 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه برق کردستان هزینه شد

به گزارش مجله یافان، سنندج - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 700 کیلومتر شبکه سیمی برق در استان با 50 میلیارد تومان اعتبار به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

خبرنگاران 50 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه برق کردستان هزینه شد

هیوا لهونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله یافان گفت: از انتها سال 96 تا به امروز نیز یک هزار و 715 کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در استان اصلاح و بازسازی شده است.

وی به اصلاح 250 کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در سال گذشته اشاره کرد و افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا انتها سال جاری بیش از 2 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف (سیمی) در استان اصلاح و به کابل خودنگهدار با مهندسی جدید تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه سال جاری 13 درصد اصلاح و بازسازی شبکه فشار ضعیف برق کشور در این استان انجام شد، اضافه کرد: با اجرای این طرح، رتبه کردستان در این زمینه به 27 کشوری ارتقا یافت.

لهونیان طول شبکه فشار فرسوده و فشار ضعیف استان را پنج هزار و 733 کیلومتر و اعتبار لازم برای اصلاح آن را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: براساس برنامه ریری صورت گرفته تمام شبکه فشار ضعیف استان تا انتها سال 1401 بازسازی می شود.

وی تاکید کرد: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، ایجاد مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (30 تا 40 سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ثبت 80 هزار رکورد در هر دوره قرائت برای شناسایی نقاط ضعف ولتاژ برق استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر قرائت کنتور، قطع و وصل برق مشترکان دیماندی (واحدهای تولیدی بخش صنعت و کشاورزی) استان از راه دور و به صورت آنلاین انجام می شود.

در حال حاضر 672 هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهرها 100 درصد بوده و تمام روستاهای بالای 10 خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 661

به "خبرنگاران 50 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه برق کردستان هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه برق کردستان هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید