خبرنگاران مقام آذری: حمله به خط لوله نفتی باکو- تفلیس- جیهان نافرجام ماند

به گزارش مجله یافان، باکو- خبرنگاران- حکمت حاجی اف دستیار رییس جمهوری آذربایجان بامداد چهارشنبه اعلام نمود: کوشش نیروهای ارمنستان برای حمله به خط لوله نفتی باکو- تفلیس- جیهان نافرجام ماند.

خبرنگاران مقام آذری: حمله به خط لوله نفتی باکو- تفلیس- جیهان نافرجام ماند

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

حاجی اف لحظاتی پیش در صفحه توییتری خود نوشت: نیروهای ارمنستان خط لوله نفتی باکو- تفلیس- جیهان را با موشک خوشه ای مورد هدف قرار داده و این موشک در 10 متری این خط لوله در اراضی شهرستان یولاخ اصابت نموده است.

وی اضافه نمود: قطعات این موشک خوشه ای در نزدیکی خط لوله باکو- تفلیس- جیهان به اطراف پخش شده اما به این سازه حمل ونقل نفتی خسارتی وارد نشده است.

مأموران نهاد دولتی مین زدایی جمهوری آذربایجان بلافاصله پس از وقوع این حادثه در محل انفجار موشک حاضر شدند.

خط لوله نفتی باکو- تفلیس- جیهان نفت جمهوری آذربایجان را به وسیله خاک این کشور و گرجستان به بندر جیهان ترکیه در ساحل دریای مدیترانه انتقال می دهد.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی شروع و در سال 1992 میلادی به درگیری های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به اشغال نیروهای ارمنستانی در آمد.

در سال 1994 میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است.

روز یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را شروع کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروعکننده حمله دانست.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 520

به "خبرنگاران مقام آذری: حمله به خط لوله نفتی باکو- تفلیس- جیهان نافرجام ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام آذری: حمله به خط لوله نفتی باکو- تفلیس- جیهان نافرجام ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید