خبرنگاران عبدالله عبدالله در راس هیاتی راهی روسیه شد

به گزارش مجله یافان، کابل - خبرنگاران- عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در راس هیاتی 16 نفره امروز(چهارشنبه)برای شرکت در نشست مسکو ،کابل را به مقصد روسیه ترک کرد.

خبرنگاران عبدالله عبدالله در راس هیاتی راهی روسیه شد

به گزارش مجله یافان، مجیب الرحمان رحیمی مشاور ارشد شورای عالی مصالحه ملی و رئیس مطبوعاتی این شورا در فرودگاه کابل گفت که برای حمایت از تلاش های صلح افغانستان که با ابتکار آمریکا ،روسیه ،چین و به میزبانی مسکو برگزار می شود به روسیه سفر می کنیم .

وی با بیان اینکه نشست مسکو با هدف تقویت مذاکرات دوحه و حمایت از نشست ترکیه در باره صلح برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد که کشورهای منطقه و جهان برای دستیابی به صلح در افغانستان کمک کنند.

نشست مسکو قرار است، روز پنجشنبه برای تسریع فرایند صلح افغانستان برگزار شود.

وزارت خارجه افغانستان ،برگزاری نشست مسکو را مکمل نشست صلح دوحه دانست و گفت که نشست مسکو و ترکیه جایگزین دوحه نخواهد شد.

براساس گزارش منابع خبری در افغانستان، در این نشست حامد کرزی رئیس جمهوری سابق، میر رحمان رحمانی رئیس مجلس، مارشال عبدالرشید دوستم، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، محمدکریم خلیلی دبیرکل حزب وحدت اسلامی افغانستان، بابر فرهمند معاون شورای عالی مصالحه ملی، محمد معصوم استانکزی رئیس هیأت مذاکره کننده دولت، محمدعلم ایزدیار معاون مجلس سنا، سید سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح، حبیبه سرابی عضو هیأت مذاکره کننده و شماری دیگر شرکت می کنند.

اما تعدادی از مقامات دولتی افغانستان از جمله شاه حسین مرتضوی از اینکه هیچ زنی در ترکیب هیات شرکت کننده در مسکو نیست ،انتقاد کرده است.

خادم حسین کریمی یکی از نویسندگان افغان در فیسوک نوشت از هم اکنون و پیش از مشارکت طالبان در قدرت شرایط زنان افغان روشن است .

براساس توئیت سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان از این گروه نیز هیأت 10 نفری به ریاست ملاعبدالغنی برادر در نست مسکو شرکت می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 877

به "خبرنگاران عبدالله عبدالله در راس هیاتی راهی روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عبدالله عبدالله در راس هیاتی راهی روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید