خبرنگاران سهم شادی بچه ها و مربیان کانون هرمزگان در بحران کرونا

به گزارش مجله یافان، بندرعباس- خبرنگاران- کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و مربیان باانگیزه و خلاق هرمزگان مهم ترین پاس دارندگان دوران خوش کودکی و نوجوانی هستند و سهم شادی وسلامتی خود را در مقابله با ویروس کرونا روزانه و به صورت مجازی ایفا می نمایند.

خبرنگاران سهم شادی بچه ها و مربیان کانون هرمزگان در بحران کرونا

کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان هرمزگان که به راستی نه تنها یک مرکز آموزشی و علمی نیست بلکه خانه دوم مربیان و بچه ها این استان است که به حق باید گفت کانون مهربانی است؛ کانونی که باید سراسر عشق، امید و آرزو بچه ها و نوجوان در آن جان بگیرد و سهم مربیان در این عشق ورزی و امیدآفرینی بسیار مهم و ارزشمند است.

این روزها به دلیل اخبار کرونایی بچه ها نیز ممکن است مانند بزرگسالان تحت تاثیر شرایط ایجاد شده قراربگیرند و دچار اضطراب شوند با این تفاوت که ممکن است هم چون بزرگترها نتوانند در خصوص این ویروس صحبت نمایند؛ اما دوران کودکی دوران شگفت انگیزی است که مربیان کانون با درک این مهم در کنار بچه ها و نوجوانان نقش مهمی ایفا می نمایند.

قصه گویی، معرفی کتاب، شعرخوانی و کاردستی مجازی این روزها، تفریح و سرگرمی بچه های است که از شیوع کرونا و تعطیلی کانون های پرورش فکری بچه ها درخانه های خود ماندگار شدند.

مربیان کانون با ایده های نو به دنیای بچه ها سلام می نمایند

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان هرمزگان با بیان این جمله که در خانه می مانیم برای بهاری بهتر، معتقد است: مربیان کانون این استان متتفاوت تر و به صورت مجازی در سال نو با ایده های نو و شیوه های مستمر و موثر به دنیای بچه ها سلام می نمایند.

فاطمه غلامزاده نخلی در گفت وگو با مجله یافان اضافه نمود: اعضای کانون های پرورش فکری بچه ها و آفرینش های ادبی این استان در این روزهای قرنطینه خانگی همچنان فعالیت تاثیرگذار و تخصصی خود را دنبال و مربیان ادبی در فضای مجازی کارگاه های خود را برگزار می نمایند.

وی ادامه داد: اسفندماه سال جاری، 45 طرح نوشتن خلاق، شعر و داستان اجرا شده که در این کارگاه ها که بیش از90 کودک و نوجوان به اینترنت دسترسی دارند، در این کارگاه ها فعالیت مستمر داشته اند.

این کارشناس ادبی کانون هرمزگان از دیگر فعالیت های ادبی از زمان شیوع ویروس کرونا به نقد و آنالیز آثار اعضای کانون های پرورش فکری بچه ها هرمزگان اشاره نمود که پس از خوانش اثر به شیوه فایل صوتی ارسال شده، آثار خلق شده توسط مربیان مورد آنالیز قرار می گیرد.

غلامزاده نخلی با بیان اینکه مخاطبان با شناخت خود بسیار احساس ارزشمندی و شادی نموده و همیشه یک انسان پویا و صاحب فکر هستند،افزود: از آنجایی که فعالیت ادبی با احساسات اعضا درگیر است یاری می نماید، تخلیه هیجانی اعضا به شیوه ای هنرمندانه اتفاق بیفتد و در این روزهای سخت تسهیل گر باشد.

به گفته این مربی و قصه گو، تمام لحظات شاد بچه ها سوژه نوشتن، نقاشی، کاردستی و نمایش می گردد و در این وادی بچه ها و نوجوانان خوب می دانند که تجربه های زیسته آنان چقدر ارزشمند است و می تواند با هنر و ادبیات یک اثر ارزشمند، خلق نمایند.

وی ابرازداشت: یکی از فعالیت های زیربنایی و ارزشمند که باب درک و دوستی با کتاب را برای مخاطبان رقم می زند و در مرحله های پیشرفته مخاطب به خلق اثر می پردازد، فعالیت های ادبی حضوری و غیرحضوری این واحد است.

این کارشناس ادبی کانون هرمزگان یادآور شد: مربیان کانون به تمام مسائل حوزه کودک و نوجوان در آموزش، اجتماع، بحران های طبیعی و آسیب های اجتماعی توجه ویژه دارند و همیشه متناسب با شرایط موجود، همراه موثری برای مخاطبین خود هستند.

خانواده ها درفعالیت های هنری بچه هاشان همراه شوند

مربی مسوول کانون شماره چهار بندرعباس نیز گفت: کانون پرورش فکری در قالب پیک امید به صورت مجازی به بچه ها و نوجوانان در منزل خدمات ارایه می دهد.

فاطمه تقی زاده در گفت وگو با مجله یافان اضافه نمود: این برنامه ها شامل ساخت کاردستی در خانه، آموزش بازی درخانه، فراوری قصه های کوتاه 90 ثانیه ای تا 2 دقیقه ای است.

وی اجرای برنامه های شعرخوانی، آموزش کاردستی و معرفی کتاب به صورت کلیپ را بخش دیگری از برنامه ها و فعالیت های این روزهای مربیان کانون هرمزگان نام برد.

تقی زاده ادامه داد: تمامی فعالیت های مربیان را پس از آماده سازی در گروه مجازی مرکز که دارای 4هزار و 120نفر عضو هستند منتشر می کنیم تا بچه ها مرحله به مرحله با کارها و خلاقیت های مربیان خود آشنا شوند.

مسوول کانون شماره چهار بندرعباس گفت: اعضای کانون نیز فعالیت های خود را در قالب کتاب خوانی، قصه گویی، کاردستی ارسال می نمایند و به این شکل بچه ها نیز با مربیان خود مشارکت و همراهی می نمایند.

وی گفت: در این روزهایی که تمامی خانواده ها باید در خانه بمانند و برای این که بچه ها ونوجوانان در منزل خسته نشوند، انجام فعالیت های هنری پدر و مادرها تاثیر زیادی در روحیه بچه هاشان دارد.

تقی زاده هم چنین به بچه ها وخانواده توصیه کرد: این نوروز را در خانه بمانند و با کتابخوانی و فعالیت های هنری خود سلامتی و شادی برای همه خانواده های ایرانی به یادگار بگذارند.

تزریق امید و شادی به بچه ها سهم مربیان قشم

مربی مسوول کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان قشم نیز گفت: کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به عنوان متولی کار با بچه ها سهم بزرگی در مقابله با بحران کرونا دارد.

فرحناز شهنوازی در گفت وگو با مجله یافان بیان داشت: فضای این روزها پر شده از نام کرونا و ما مربیان امروز تزریق امید و شادی به بچه ها و دور کردن ترس و استرس را از آنها و خانواده هایشان را بهترین هدیه این روزهای بحرانی به بچه ها هرمزگان می دانیم.

وی ادامه داد: کانون در نخستین گام خود بر رعایت نکات ایمنی و جلوگیری از بروز شیوع و گستردگی کرونا حتی کتاب های امانتی از اعضا تحویل نگرفتند و در نهایت مراکز کانون تعطیل شد.

این مربی بچه ها گفت: با توجه به تعطیلی کانون و در دسترس نبودن اعضا برای اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی به صورت حضوری مراکز کانون هم فعالیت های خود را به صورت مجازی آغاز کردند.

شهنوازی افزود: ماندن در خانه و قرنطینه شخصی به مدت طولانی خارج از حوصله بچه ها است و وظیفه مربیان کانون این است که در یاری رسانی به خانواده ها و جامعه و کادر پزشکان سهم خود را به درستی ایفا نمایند.

وی معرفی کتاب و کتاب خوانی، قصه گویی، شعرخوانی و انجام کارهای دستی در قالب کلیپ های بچه هاه را مهم ترین فعالیت های مجازی بچه ها و مربیان در روزهای کرونایی در قشم نام برد.

این مربی کانون قشم گفت: مربیان با اجرای فعالیت های جالب خلاق و متنوع مجازی برای بچه ها و نوجوانان شادی امید و آرامش را وارد خانه های این عزیزان کردند.

به گفته شهنوازی، تمامی فعالیت های مجازی ادبی و هنری کانون ضمن سرگرم کردن بچه ها و نوجوانان با هدف ایجاد انگیزه وامید به زندگی و امید و ایجاد شادی و نشاط بین بچه ها انجام می گردد.

نقش آفرینی مربیان بستک با امداد فرهنگی مجازی

مربی مسوول کانون بستک نیز گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی کانون پرورش فکری طرح امداد فرهنگی به صورت مجازی توسط مربیان کانون بستک نیز اجرا شد.

زهرا رحمانی در گفت وگو با مجله یافان بیان داشت: این طرح با هدف کاهش استرس و نگرانی از اوضاع پیش آمده و ایجاد نشاط و شادی بین بچه ها و نوجوانان در این ایام خانه نشینی در فضای مجازی لحظاتی شاد را برای بچه ها خلق نموده است.

وی ادامه داد: مربیان این مرکز نیز با ارائه خدمات فرهنگی،هنری و ادبی با فراوریمحتوا به صورت روزانه در زمینه های قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی، شعرخوانی، نوشتن متن ادبی در موضوعات بهداشت، امید به زندگی، آینده ای روشن و روش های مقابله با کرونا با شیوه های صحیح نکات بهداشتی در خدمت بچه ها و نوجوانان شهر بوده و لحظات زیبایی را برای بچه ها و نوجوانان ثبت کردند.

از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری های تنفسی تا دوم فروردین ماه سال جاری 12 نفر در استان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شنبه شب بیان کرد: آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان تا دوم فروردین ماه 146 نفر است که از این شمار 126 نفر مرخص شدند و هشت نفر بستری هستند.

به گفته محمود حسین پور، در مجموع از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری های تنفسی تا به امروز 964 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری ها در مراکز درمانی هرمزگان بستری شدند که از این شمار 609 نفر مشکوک به کرونا بودند و از آنها تست گرفته شد، از این آمار 146 نفر مبتلا به کرونا بودند که بیشترین آمار مربوط به بندرعباس با 74 نفر مبتلا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 221

به "خبرنگاران سهم شادی بچه ها و مربیان کانون هرمزگان در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهم شادی بچه ها و مربیان کانون هرمزگان در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید