خبرنگاران تسهیلات 40 میلیون تومانی به صنعتگران سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

به گزارش مجله یافان، زاهدان- خبرنگاران- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات تا سقف 40 میلیون تومان در شرایط اپیدمی کرونا برای صنعتگران گروهی و 16 میلیون برای حالت انفرادی با سود 12 درصد اختصاص یافت.

خبرنگاران تسهیلات 40 میلیون تومانی به صنعتگران سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

محمد بهروز عیسی زهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار مجله یافان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص بیمه صنعتگران حوزه صنایع دستی اظهارداشت: در طی چند سال گذشته با همکاری و تعامل با صندوق بیمه کشاورزی و صنایع دستی و انعقاد تفاهم نامه مشترک میان این صندوق با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعامل و همکاری در خصوص ایجاد شرایط بیمه صنعتگران صنایع دستی فراهم شده است.

وی با اشاره به امکان پذیر نبودن ایجاد بیمه تامین اجتماعی برای صنعتگران صنایع دستی ادامه داد: صنعتگرانی مایل به برخورداری از بیمه با مراجعه به کنندگی های صندوق بیمه کشاورزی و صنایع دستی در شهرهای سیستان و بلوچستان نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: تا به امروز حدود 600 نفر از صنعتگران این استان از طریق صندوق بیمه کشاورزی و صنایع دستی نسبت به بیمه خود اقدام کرده اند.

وی با بیان اقدامات اجرا شده در خصوص ثبت شهر ادیمی به عنوان شهر ملی حوزه خامه دوزی سیستان و بلوچستان گفت: نشست دفاعیه از شهر ملی ادیمی هفته آینده برگزار و تلاش برای ثبت این شهر صورت خواهد گرفت.

عیسی زهی اظهارداشت: هدف از این اقدام رونق و توسعه خامه دوزی بوده که در بحث آموزش، تولید، بازرگانی و مسایل فرهنگی مرتبط با این رشته است.

به گزارش مجله یافان: خامه دوزی یا خمک دوزی هنری در سیستان برای تزیین لباس که دلیل خواندن خامه دوزی به این نام استفاده از خامه (ابریشم نتابیده) به صورت خام و بدون پرداخت و رنگرزی یا پخت است.

نیمروز با مرکزیت شهر ادیمی به عنوان یکی از شهرستان های پنج گانه حوزه سیستان شامل (زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) در 210 کیلومتری شمال زاهدان مرکزسیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 521

به "خبرنگاران تسهیلات 40 میلیون تومانی به صنعتگران سیستان و بلوچستان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تسهیلات 40 میلیون تومانی به صنعتگران سیستان و بلوچستان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید