توسعه صنایع خلاق مستلزم وجود مهارت های کارآفرینی است

به گزارش مجله یافان، مدیر رسته فناوری اطلاعات طرح تکاپو، راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی را زمینه ساز رشد کسب و کارهای نوپا دانست که موجب اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور می شوند.

توسعه صنایع خلاق مستلزم وجود مهارت های کارآفرینی است

محمد عبده ابطحی در گفت وگو با مجله یافان، از راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی در روزهای آینده اطلاع داد و درباره مزیتهای ایجاد این بنیاد گفت: بنیاد ملی توسعه فناوریهای فرهنگی، نهادی غیردولتی، غیر انتفاعی و غیر تجاری با رویکرد عمومی ـ خصوصی است که در نظر دارد با ایجاد بستر توسعه صنایع خلاق و فرهنگی از یکسو و تلفیق فناوری با صنایع فرهنگی نسبت به توسعه کسب وکارهای مبتنی بر صنایع خلاق اقدام کند.

وی درباره اهداف ایجاد این بنیاد، شرح داد: تمرکز این بنیاد بر توسعه ظرفیت های فناوری در آموزش، شناسایی، فراوری، بازاریابی، تبلیغات، فروش و ارزیابی صنایع فرهنگی است و در نظر دارد زمینه ساز رشد کسب وکارهای نوپا، فعال و توانمندی باشد که می توانند ضمن ایجاد اشتغال پایدار، زمینه ساز صادرات و ارزآوری برای کشور باشند.

شناسایی نیازهای کسب و کارهای فناورانه در بستر صنایع خلاق

به گفته مدیر رسته فناوری اطلاعات طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار، بنیاد کوشش خواهد نمود تا با شناسایی نیازهای زیست بوم کسب وکارهای فناورانه در گستره صنایع خلاق و فرهنگی، همچون قوانین و دستورالعمل ها، منابع مالی و سرمایه، به وسیله انجام تعاملات درون و برون دستگاهی، جلب مشارکت و همراهی بخش دولتی و استفاده از همه ظرفیتهای داخلی و خارجی نسبت به برطرف این نیازها اقدام کند.

ابطحی تمرکز بنیاد را بر توسعه پلتفرم های فناوری پشتیبان صنایع خلاق و فرهنگی مطرح کرد و گفت: این بنیاد در 8 استان کشور، به عنوان پایگاه های منطقه ای، دفاتر و مراکز نوآوری ایجاد می نمایند که تا حد امکان کل پهنه کشور را پوشش دهد.

توسعه صنایع خلاق مستلزم وجود مهارت های کارآفرینی

وی گفت: صنایع خلاق به عنوان صنایعی که خلاقیت علمی، هنری، مالی و فناورانه را توأمان در برمی گیرند و از صندلی ویژه ای در اقتصاد کشورها برخوردارند شناخته می شوند.تا حدود بیست سال پیش، مفاهیم صنایع خلاق و اقتصاد خلاق وجود نداشتند، اما امروزه به عنوان بخش پویا، مهم و در حال رشد اقتصاد جهانی به شمار می آیند.

ابطحی با اشاره به توسعه فناوری های نوین، اضافه نمود: به دلیل پیشرفت فناوری و اینترنت، روش های خلاقانه ای برای فراوری، توزیع و مصرف کالاها به وجود آمده که به عنوان پیشران های مهم اقتصادخلاق به شمار می آیند.با این حال، رشد و توسعه صنایع خلاق مستلزم وجود سرمایه، مهارت های کارآفرینی، زیرساخت های لازم و همچنین قوانین مالکیت فکری مخصوصاً حق حق انتشار است.استفاده از فناوری در تمامی مراحل بازارسازی، بازاریابی، طراحی، فراوری، کنترل کیفیت، فروش، ارزشیابی، آموزش و پژوهش می تواند زمینه ساز رشد روزافزون و با سرعت بالای صنایع فرهنگی در کشور باشد.

به گزارش مجله یافان، پیش از این بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه های بلاک چین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء و بنیاد ملی کارآفرینی فراوری محتوای دیجیتال به منظور ایجاد فضای کسب و کار مناسب در این حوزه ها و حرکت به سمت جهانی شدن افتتاح شد.سومین بنیاد ملی در روزهای آینده در حوزه فناوری های فرهنگی شروع به کار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 25

به "توسعه صنایع خلاق مستلزم وجود مهارت های کارآفرینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صنایع خلاق مستلزم وجود مهارت های کارآفرینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید