توافق پاکستان و ایران بر روش تهاتر در مبادلات تجاری

به گزارش مجله یافان، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در راستای توسعه همکاری های ایران و پاکستان طی موافقنامه ای مقرر شد تا روش تهاتر بین دو کشور عملیاتی گردد.

توافق پاکستان و ایران بر روش تهاتر در مبادلات تجاری

به گزارش گروه مالی مجله یافان، علیرضا پیمان پاک امروز در اختتامیه نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با اشاره به توافقات این اجلاس، اظهارداشت: اولین توافقات مربوط به کارگروه های سه گانه تخصصی است که در بخش اول این توافقات توسعه روابط مالی و تجاری طرفین مورد موافقت نهاده شد تا در طی یک برنامه 5 ساله همکاری تجاری دو کشور افزایش یابد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: در این توافقنامه بعلاوه به موضوع تجارت آزاد بین دو کشور اشاره و مقرر شد پیش از برگزاری اجلاس مشترک در کراچی موانع پیش رو حل گردد.

پیمان پاک توضیح داد: در توافقنامه مذکور بحث برقراری مکانیزم تهاتر نیز مطرح شد و طرفین موافقت کردند تا اسرع وقت مکانیسم تهاتر بین دو کشور عملیاتی گردد.

وی گفت: بعلاوه در توافقات کارگروه های سه گانه تخصصی به موضوع برطرف موانع غیرتعرفه ای دو طرف اشاره و مقرر شد تا موانع غیرتعرفه ای شناسایی گردد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: بعلاوه برای توسعه همکاری های دو کشور تا سال 2027 توافق شد و مقرر شد تا برنامه پنج ساله توسعه همکاری ها تعیین گردد.

پیمان پاک در ادامه به توافقات صورت گرفته بین مشاور نخست وزیر پاکستان با وزیر راه و شهرسازی ایران اشاره نمود و گفت: در این توافقنامه مقرر شد تا ایران تجربیات خود برای ساخت یک میلیون مسکن را به پاکستان ارائه دهد.

وی اضافه کرد: بعلاوه مقرر شد تا کارگروه تخصصی میان دو کشور برای حل موضوعات حمل و نقل ایجاد گردد و توافقی نیز برای راه اندازی پرواز های مستقیم بین اسلام آباد و ایران صورت گرفت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در انتها به توافقات هیأت پاکستانی با وزیر جهاد کشاورزی در موضوعات مختلف ازجمله واردات برنج از این کشور اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1291

به "توافق پاکستان و ایران بر روش تهاتر در مبادلات تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق پاکستان و ایران بر روش تهاتر در مبادلات تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید