اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر پهلو میگیرد

به گزارش مجله یافان، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر پهلو میگیرد.

اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر پهلو میگیرد

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در آیین افتتاح مجتمع پذیرایی در بابلسر با اشاره به اینکه هدف گذاری ما این است که مازندران مقصد توریستی بسیاری از مسلمانان جهان شود که برای تحقق این امر تلاش می کنیم، اظهار کرد: تا پایان دولت سیزدهم حضور 2 میلیون توریست خارجی در استان هدف گذاری شده است. هم اکنون مازندران باوجود برخورداری از ظرفیت های منحصر بفرد توریستی، پذیرای سالانه 200 هزار توریست خارجی است.

حسینی پور با بیان اینکه حدود 36 طرح توریستی در کوه دماوند با سرمایه گذاری بخش خصوصی برنامه ریزی شده که با تحقق این امر این قله به بزرگترین مرکز توریستی بین المللی تبدیل خواهد شد، اضافه نمود: 21 درصد جمعیت کشور به فاصله سه ساعت به مازندران می رسند. باید از این منبع انسانی برای رونق مالی با موضوع توریستی استفاده کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه وجود 470 کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت قابل توجه توریستی در استان است، گفت: در سالهای گذشته حتی یک کشتی مسافربری نداشتیم اما اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر پهلو میگیرد و مسافران دریایی رامسر تا گلوگاه را زیر پوشش قرار می دهد.

حسینی پور با اعلام اینکه مجوز خرید یک فروند کشتی کروز برای مازندران دریافت شده، اضافه نمود: ارزان ترین نوع سفر مسافران و توریستان به کشورهای منطقه و برعکس سفر دریایی است که باید برای تحقق این امر تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه ساخت بزرگترین آزاد راه دریایی با مشارکت یک سرمایه گذار در مازندران در دستور کار است، شرح داد: بانک ملی در ساخت آزاد راه قائم شهر به ساری هم مشارکت قابل توجهی دارد و از این بانک به دلیل نقش فعال در اجرای طرح های زیرساختی استان نهایت قدردانی را دارم.

این مسئول به ظرفیت های مازندران از نظر تولیدات کشاورزی اشاره کرد و گفت: مازندران در تولید 14 محصول کشاورزی رتبه نخست ایران را دارد.

حسینی پور با اشاره به اینکه مازندران در تولید طیور، برنج، مرکبات، کیوی، خاویار و آبزیان رتبه نخست کشور را دارد و حتی این استان در تولید لوازم یدکی کمپانی های خودروسازی هم در کشور رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: در مازندران بازار سه کشور چین، روسیه و هند را در حوزه مرکبات و دیگر تولیدات برای صادرات هدف گذاری کردیم.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران جایگاه ممتازی در کریدور شمال به جنوب کشور دارد، گفت: مازندران به دلیل برخورداری از سه بندر منحصر بفرد استان محوری در کریدور شمال به جنوب است.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه نمود: متاسفانه سالهای متمادی بخاطر اینکه نگاه غرب دچار کدورت نشود ظرفیت بازار cis را از دست دادیم اما با برقراری ارتباط با کشورهای منطقه و عضویت ایران در سازمان شانگهای شاهد افزایش صادرات و توسعه روابط مالی و تجاری در منطقه هستیم.

استاندار مازندران شرح داد: بخش خصوصی با سرمایه گذاری در استان با آینده درخشانی روبرو خواهد بود و ما تا به امروز سه همایش فرصتهای سرمایه گذاری برگزار کردیم و چهار همایش دیگر تا پایان اسفند امسال برگزار می شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه در مازندران صنایع بزرگ نداریم اما واحدهای صنعتی کوچک و متوسطی خوبی داریم که روند توسعه استان را هموار کرده، یادآور شد: ساخت یکی دو واحد صنعتی بزرگ در مازندران در دستور کار است.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1530

به "اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر پهلو میگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر پهلو میگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید