تمام مسائل دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی و کرونا، از خط و نشان رئیس دانشگاه تا هزینه خوابگاه

به گزارش مجله یافان، هرچند شورای صنفی دانشجویان و دیگر دانشجویان در مصاحبه ها و نامه هایی خواهان لغو برگزاری کلاس ها هستند، اما مسئولان بر صحبت های خود پافشاری می نمایند و می خواهند هر طور شده این ماجرا اجرا گردد.

تمام مسائل دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی و کرونا، از خط و نشان رئیس دانشگاه تا هزینه خوابگاه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه مجله یافان از بجنورد، این روز ها بحث بازگشایی دانشگاه ها وحضور دانشجویان در کلاس بسیار جدی شده است. دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یکی از دانشگاه هایی است که این موضوع را به صورت جدی پیگیری می نماید و خواهان برگزاری کلاس ها است؛ مسئله ای که دانشجویان به ان معترض بوده و معین نیست خاتمه چه خواهد شد.

هرچند شورای صنفی دانشجویان و دیگر دانشجویان در مصاحبه ها و نامه هایی خواهان لغو برگزاری کلاس ها هستند، اما مسئولان بر صحبت های خود پافشاری می نمایند و می خواهند هر طور شده این ماجرا اجرا گردد. مجله یافان چند روز گذشته به تشریح این مسئله پرداخت که در ادامه می توانید آن را بخوانید.

بلاتکلیفی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی / مسئولان: کلاس ها برقرار است؛ دانشجویان: نمی آییم!

اما پس از انتشار این گزارش مسئولان دانشگاه در مصاحبه های مختلفی برگزاری کلاس ها را قطعی دانستند.

سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز گذشته در ملاقات با دانشجویان گفت: با شیوع کرونا، تمام جهان و کشور در شرایط بحرانی قرار گرفتند و تمام ساختار جامعه دچار مشکل شد، ولی این موضوع نباید زندگی و آموزش را متوقف کند.

هاشمی بیان نمود: کلاس های عملی حوزه های پزشکی باید به صورت عملی برگزار گردد چرا که برگزاری این کلاس ها به صورت مجازی باعث کاهش کیفیت یادگیری دانشجویان از آن درس می گردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: 70 درصد مردم در جامعه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی نمایند و کرونا همچنان در استان و کشور وجود دارد بنابراین نباید به این دلیل که در دانشگاه تجمع صورت می گیرد کلاس های عملی حوزه های پزشکی و همچنین امتحانات به صورت حضوری لغو گردد.

کلاس مجازی به ضرر دانشجویان است

وی اضافه کرد: باید پله پله به سمت عادی شدن شرایط و زندگی با کرونا حرکت کنیم و هر کسی باید برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانش، پروتکل های بهداشتی را رعایت کند چرا که تا کشف واکسن این بیماری باید با آن زندگی کنیم.

هاشمی با بیان اینکه برگزاری کلاس های عملی به صورت مجازی به ضرر خود دانشجویان است، ادامه داد: تا چه زمانی مجازی برگزار کردن کلاس ها را ادامه دهیم؟ کرونا همچنان وجود دارد و در پاییز بیماری آنفولانزا نیز اضافه می گردد بنابراین برگزاری مجازی همه فعالیت امکان پذیر نیست و باید به مرور، کلاس ها به صورت حضوری برگزار گردد.

این مسئول بیان داشت: ما در دانشگاه علوم پزشکی یک وظیفه ذاتی در آموزش داریم و باید آموزش ها تا حد امکان با کیفیت برگزار گردد، بنابراین برگزاری کلاس های علمی به صورت حضوری ضروری است و اگر دانشجویان به هر علتی برای حضور در کلاس های عملی تمایل نداشته باشند اختیار حذف کلاس را دارند.

کلاس های دندانپزشکی پرریسک است/ امتحانات باید حضوری باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص رشته دندانپزشکی، گفت: این رشته پرریسک است بنابراین کلاس های عملی آن به صورت حضوری برگزار نمی گردد و زمان امتحان این رشته به دلیل عدم خاتمه کلاس های مجازی به تعویق می افتد.

وی اضافه کرد: با برگزاری امتحان دانشجویان به صورت مجازی بخصوص برای گروه علوم پزشکی کاملا مخالف هستم و تمامی امتحانات باید به صورت حضوری برگزار گردد چرا که در امتحان مجازی، سلامت آزمون رعایت نمی گردد و تمامی دانشجویان از امکانات لازم ازجمله گوشی و لپ تاپ برای امتحان مجازی برخوردار نیستند.

توضیح رئیس پیرامون شهریه خوابگاه ها

هاشمی درخصوص شهریه خوابگاه ها گفت: در حال حاضر در شرایطی نیستیم که به شهریه پرداز ها تخفیف دهیم، ولی می توانیم قسط بندی کنیم. در خصوص شهریه خوابگاه های خودگردان، چون مربوط به بخش خصوصی است، دانشگاه علوم پزشکی دخالتی ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص کوتاهی بعضی از اساتید در برگزاری کلاس های مجازی بیان نمود: اسامی این اساتید از سوی معاونت آموزشی اعلام شده است که بعضی از این اساتید دلایل قابل توجیهی داشتند.

تضمینی برای برگزاری کلاس های حذف شده نیست

محمدرضا صفدری، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: به دلیل شرایطی که کلاس های مجازی داشتند بعضی از دانشجویان تمایل به حذف درس دارند که در این حالت سعی می کنیم درس های حذف شده در ترم بعدی ارائه گردد، ولی تضمینی در این خصوص نداریم چرا که برنامه ریزی در این مورد به عوامل مختلفی از جمله محدودیت فضای آموزشی بستگی دارد.

صفدری تاکید نمود: یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی، خدمات رسانی آموزشی به دانشجویان است و اینکه دانشجو از این خدمات استفاده کند یا خیر به خودش بستگی دارد بنابراین کلاس های عملی به صورت حضوری برگزار می گردد و دانشجویانی که در این کلاس ها حضور پیدا ننمایند به منزله حذف آن درس است.

خوابگاه ها ضدعفونی شدند

مهدی قربانیان، مدیر امور دانشجویی نیز از آماده سازی شرایط برای پذیرش دانشجویان در خوابگاه ها گفت و بیان نمود: به منظور رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی، قبل از ورود دانشجویان تمامی خوابگاه ها با مواد گندزدایی بر پایه کلر، ضد عفونی شده است و پس از اسکان نیز روزانه حداقل دوبار گندزدایی می گردد.

قربانیان در پایان اظهار کرد: تمامی دانشجویان در بدو ورود به خوابگاه ها، از نظر احتمال ابتلا به کرونا از طریق تب سنجی و تکمیل فرم اظهارنامه سلامت غربالگری می شوند همچنین پذیرش مهمان در خوابگاه های دانشجویی ممنوع است.

حرف شورای صنفی چیست؟

اما شورای صنفی دانشجویان نیز پس از برگزاری جلسه با سرپرست دانشگاه بیانیه ای پیرامون تصمیمات اخذ شده منتشر کرد. بعضی از بند های این بیانیه به توضیح زیر است:

در صورتی که دانشجویی قصد شرکت در کلاس های عملی و یا کارآموزی ها را در ترم جاری نداشته باشد، میتواند آن درس و یا کد رشته و یا کل ترم خود را حذف کند.

در حال حاضر تصمیمی مبتنی بر برگزاری امتحانات به صورت مجازی گرفته نشده است و تصمیم گیری در این خصوص بسته به ساز و کار پیشنهادی و تصمیم نهایی وزارت بهداشت و درمان خواهد بود.

شرایط و تصمیمی مبنی بر بازگرداندن هزینه دانشجویان مازاد و شهریه پرداز به ایشان اتخاذ نشده است، اما امتیاز پرداخت اقساطی شهریه برای این دانشجویان لحاظ شده است. تصمیمات نهایی و شرایط بازپرداخت بخشی از هزینه های این گروه از دانشجویان بسته به تصمیمات ابلاغی از سمت وزارت بهداشت خواهد بود.

اما پس از انتشار این گزارش مسئولان دانشگاه در مصاحبه های مختلفی برگزاری کلاس ها را قطعی دانستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 31 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 422

به "تمام مسائل دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی و کرونا، از خط و نشان رئیس دانشگاه تا هزینه خوابگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام مسائل دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی و کرونا، از خط و نشان رئیس دانشگاه تا هزینه خوابگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید