این پل را شیاطین ساخته اند، قدم زدن روی آن ممنوع است!

به گزارش مجله یافان، آیا به اماکن تاریخی تسخیر شده به وسیله ارواح علاقه دارید؟ آیا می دانید برخی مکان ها اصلا به دست انسان ها ساخته نشده اند و سازنده آن ها در همه تاریخ گمنام بوده است؟ پل شیطان در آلمان پلی است که شیاطین آن را ساخته اند.

این پل را شیاطین ساخته اند، قدم زدن روی آن ممنوع است!

پل شیطان پلی در داخل خاک آلمان است که در پارک وسیع و سرسبزی تنها در شش کیلومتری مرز لهستان واقع شده است. همراه مجله گردشگری مجله یافان دیداری از یکی از عجیب ترین پل های جهان داشته باشید.

پل شیطان

مکان های متروکه بسیاری در روی زمین وجود دارد که خیلی ها اعتقاد دارند بعضی از آن ها به تسخیر ارواح یا شیاطین درآمده اند. در این میان مکان هایی نیز وجود دارد که بعضی معتقدند به جای انسان ها شیاطین در ساخت آنها نقش داشته اند.

نام اصلی پل شیطان در واقع پل راکوتز است که از قرن نوزدهم میلادی در آلمان باقیمانده است. این پل باوجوداینکه با نام عجیب و ترسناکی مشهور شده است؛ اما زیبایی خارق العاده ای دارد. بازتاب تصویر این پل در آب رودخانه راکوتز چنان زیباست که دهان هر بیننده ای را به ستایش باز می نماید.

تصویر این پل قوسی شکل زیبا در داخل آب یک دایره کامل ایجاد می نماید که زیبایی منحصربه فرد و خاصی دارد. این زیبایی عکاسان زیادی را از سراسر جهان برای عکاسی به این نقطه می کشاند. علاوه برآن داستان ها و افسانه هایی که در خصوص پل شیطان نقل شده، پای ماجراجویان را نیز به این نقطه باز نموده است. جالب است بدانید که در هر فصل و در هر زمانی که به تماشا این پل بروید با چشم انداز ای خارق العاده و بسیار رویایی روبرو می شود.

پل راکوتز در کجای آلمان واقع شده است؟

مکان دقیق پل شیطان در باغ های کرومولا در زاکسن آلمان است. در دل باغ های کرومولا پارک ملی آزالیا و رودودندرون واقع شده است که به خاطر عبور رودخانه آرام و زیبای راکوتز از میان آن محبوبیت زیادی پیدا نموده است. این باغ ها حدود دویست هکتار از مساحت شهر گابلنتس آلمان را درست در شش کیلومتری مرز لهستان به خود اختصاص داده اند.

معماری عجیب پل شیطان

معماری این پل بسیار حیرت انگیز است. بنای پل کاملا سنگی است و با طبیعت همپوشانی خاصی یافته است. نمای پل قوسی شکل است و جالب اینجاست که طاق و قوس پل یک نیم دایره کامل است. بازتاب این نیم دایره سنگی در داخل آب رودخانه یک دایره کامل و زیبا به وجود می آورد.

معماری این پل مانند سایر بناهای قرن نوزدهم میلادی سبک گوتیک است. گوتیک نامی است که نویسندگان ایتالیایی بر روی افراد وحشی قبیله گوت ها می گذاشتند و بعد از آن این نام تبدیل به یک سبک معماری شد. رمی ها و ایتالیایی ها با استفاده از این سبک سعی می کردند تا بناهایی بسازند که دارای تقارن هندسی باشد.

تقارن یکی از ویژگی های اصلی معماری گوتیک است که در اغلب بناهای آن دوره به وضوح قابل مشاهده است. عمده مصالح به کاررفته در ساخت این پل سنگ و چوب است. سنگ به کاررفته برای ساخت پل، سنگ بازالت است.

داستان ها و افسانه های این پل

مردم محلی در قدیم اعتقاد داشتند ساخت پل سنگی قوسی شکل با چنین مهارت و دقتی از توانایی انسان خارج است. از همین رو ساخت پل کوارتز را به شیاطین نسبت داده اند. افسانه ها و داستان ها از مرگ مشکوک مردی می گویند که به عنوان اولین نفر پایش را به روی پل گذاشت.

این ماجرا باعث شد که بسیاری به این باور اعتقاد یابند که مرگ مرد به علت وجود نیروهای اهریمنی ای است که پل را به وجود آورده اند. به همین علت تا مدت ها کسی از روی این پل رد نشد و این پل متروکه باقی ماند.

در واقع گمنامی معمار سازند این پل که هیچگاه در تاریخ معین نشده است نیز در دامن زدن به شایعات بی تاثیر نبوده است. تنها چیزی که تاریخ نگاران توانستند درباره پل بیابند زمان ساخت آن است که به سال 1860 میلادی بازمی شود.

پل های شیطان در آلمان

در سراسر آلمان حدود 30 پل در همان زمان و با همان شکل و شمایل و به همان سبک ساخته شده است که به افسانه ها و شایعات بیشتر دامن زده است. عجیب ترین واقعیت درباره این پل ها این است که معمار و سازنده هیچ یک از این پل ها معین نیست!

دست زدن به این پل ممنوع است

از آنجایی که این پل گردشگران و ماجراجویان بسیاری را در سال های اخیر به این نقطه از آلمان کشانده است، دولت آلمان برای حفظ این حفظ این میراث ارزشمند خود دست زدن و راه رفتن بر روی پل را ممنوع نموده است. اگر قصد سفر به پارک ملی آزالیا و تماشا پل شیطان را دارید، از دستورالعمل های گفته شده حتما پیروی کنید.

پیشنهاد مطالعه: در این روستا گردن همه زنان دراز است را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1607

به "این پل را شیاطین ساخته اند، قدم زدن روی آن ممنوع است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این پل را شیاطین ساخته اند، قدم زدن روی آن ممنوع است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید