اینترنت TD-LTE وینکس چه تفاوت هایی با سرویس های دیگر دارد؟

به گزارش مجله یافان، مدتی است بعضی از کاربران درباره اینترنت وینکس صحبت می نمایند. من هم مشتاق شدم اطلاعات بیشتری درباره این سرویس اینترنت کسب کنم.

اینترنت TD-LTE وینکس چه تفاوت هایی با سرویس های دیگر دارد؟

در همان ابتدا یک سوال برایم پیش آمده است. چرا Wenex را به فارسی وینکس می گویند در حالی که قاعدتا باید ونکس خوانده گردد. گفتم شاید این اصطلاح سر زبان کاربران افتاده است ولی دیدم در سایت این شرکت هم همه جا وینکس نوشته شده است!

وینکس یک سرویس دهنده جدید اینترنت در ایران است. در اصل هم نام شرکت ارتباطات فرزانگان پارس است که به وینکس معروف شده است. این شرکت چندین نوع سرویس اینترنت از جمله ADSL و TD-LTE دارد. از دیگر سرویس های اینترنتی این شرکت می توان به سرویس اینترنت مناسب برای برج های مسکونی اشاره نمود.

سرویس اینترنت TD-LTE وینکس بیشتر سر زبان ها افتاده است. این شرکت برخلاف سرویس دهنده های مجازی تی دی ال تی که همان مودم اپراتورها را به فروش می رسانند؛ برای خودش چندین مدل مودم TD-LTE با لوگوی خودش وارد بازار نموده است.

آن طور که کاربران وینکس گفتند؛ حتی پنل و فریم ویر این مودم ها نیز با برند Wenex است. یکی از این مودم ها همان TF-i60 معروف ایرانسل (همان هواوی B612) است. مودم دیگری که از شرکت وینکس در دیجی کالا دیدم؛ مودم هواوی B5142 است. البته، مودم TK2510 هم توسط بعضی سرویس های وینکس عرضه می گردد.

اولین پرسشی که مطرح می گردد؛ آیا شرکت وینکس برای خودش یک شبکه موبایل سراسری راه اندازی نموده است؟ مسلما این طور نیست. پس باید روی شبکه ، آنتن ها و تجهیزات مخابراتی یک اپراتور اصلی TD-LTE خدمات خود را سوار نموده باشد.

شواهد و قرائن نشان می دهند سرویس اینترنت TD-LTE وینکس روی زیرساخت شبکه ایرانسل است. این موضوع را از پوشش سراسری شبکه تی دی ال تی و همین طور مودم های انتخاب شده آن ها می توان فهمید.

در حقیقت، وینکس روی همان شبکه موبایل ایرانسل سوار است ولی شما از مودم و تعرفه های اختصاصی این شرکت بهره می برید.

تعرفه های اینترنت تی دی ال تی وینکس گران تر از ایرانسل هستند ولی با برگزاری انواع جشنواره ها نیز سعی می نماید حجم و ترافیک بیشتر ولی ارزان تری به مشتریان جدید بفروشد.

مثلا بسته اینترنت 10 گیگابیت یک ماهه تی دی ال تی ایرانسل قیمتی 26500 تومان (با همراه 10 گیگابیت اینترنت هدیه 2 الی 7 صبح) دارد ولی در وینکس قیمت این بسته 35 هزار تومان است.

بسته سه ماهه ایرانسل نیز 56500 تومان قیمت خورده ولی در وینکس بسته سه ماهه 30 گیگابایت 99 هزار تومان است. قیمت های وینکس به مراتب بالاتر و با اختلاف زیاد گران تر هستند.

مزیت رقابتی؟

پس، چرا یک کاربر باید اینترنت ایرانسل را رها نموده و به سراغ اینترنت وینکس برود؟ سوال مهمی است که جوابی برای آن ندارم. وینکس از همان مودم های ایرانسل استفاده می نماید ولی حالا با برند و لوگو و فریم ویر اختصاصی خودش. قیمت بسته های اینترنت این شرکت هم خیلی گران تر از ایرانسل هستند. پس، چه مزیت رقابتی در این میان وجود دارد؟

به همه این موارد، هزینه نصب و راه اندازی 30 هزار تومانی را هم اضافه کنید. شاید کیفیت سرویس و خدمات وینکس بهتر باشد که البته در هیچ کجای سایت رسمی این شرکت یا تبلیغات آن ها اشاره ای نشده است. یک کاربر به من گفت سرعت اینترنت TD-LTE وینکس و ایرانسل نیز کاملا مشابه هم است.

به نظرم، اینترنت TD-LTE وینکس با اینترنت زی تل تفاوت های اساسی دارد و اصلا قابل مقایسه نیستند. زی تل یک سرویس اینترنت نامحدود با مودم روتر بیرونی برای کاربران حرفه ای و پرمصرف بود که هزینه بیشتر را توجیه می کرد.

اگر در میان خوانندگان، کسی هست که از سرویس های اینترنت وینکس استفاده می نماید؛ راضی می شوم تجربه کاربری خودش را با من و دیگر خواننده ها در میان بگذارد.

اگر دنبال اینترنت ثابت پر سرعت باشید؛ سه گزینه پیش رو دارید: اینترنت ADSL که البته اگر پرسرعت محسوبش کنیم؛ اینترنت VDSL که نسل جدیدتر ADSL…

آخرین به روزرسانی: 11 آذرماه 98 هر روز بر کاربران اینترنت TD-LTE افزوده می گردد. بعضی کاربران اینترنت TD-LTE را جایگزین اینترنت ADSL می دانند و بعضی دیگر از…

بیش از یک سال از ارایه سرویس های اینترنت ثابت نسل چهار LTE یا همان TD-LTE در ایران می گذرد. ابتدا ایرانسل با آب و تاب فراوان…

چندی پیش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاعات و آمار کاربران اینترنت در ایران تا خردادماه 98 را منتشر کرد. علاوه بر معین شدن…

آخرین به روزرسانی: 10 شهریور 98 این روزها کاربران سوالات زیادی درباره اینترنت TD-LTE می پرسند. آن ها به دنبال جایگزینی برای اینترنت ADSL هستند و میان اینترنت…

در نمایشگاه الکامپ سال جاری، ایرانسل فقط مودم TD-LTE جدید TK-2510 Plus را برای فروش و ارایه به کاربران داشت. مودم جدیدی که به تازگی وارد…

مبین نت همانند سال های گذشته در نمایشگاه الکامپ حضوری فعال و پررنگ دارد و برای مشترکان خود و همین طور افرادی که تازه می خواهند به خانواده بزرگ…

اگر روزانه ده ها گیگابایت دانلود داشته باشید؛ از کدام نوع اینترنت استفاده می کنید؟ این روزها هزینه اینترنت یک مسئله جدی است و برای دانلودبازها یک…

منبع: شبکه چی
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 53

به "اینترنت TD-LTE وینکس چه تفاوت هایی با سرویس های دیگر دارد؟" امتیاز دهید

12 کاربر به "اینترنت TD-LTE وینکس چه تفاوت هایی با سرویس های دیگر دارد؟" امتیاز داده اند | امتیاز: 3.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت TD-LTE وینکس چه تفاوت هایی با سرویس های دیگر دارد؟"

1 دیدگاه

6 مهر 1400

من تازه خریدم با 350 گیگ 6 ماهه ـ هنوز وصل نشده ـولی واقعا در ایران مشتری بازنده اصلی ـ بخاطر گرانی مافیا بازی و نبود برند های معتبر باهزار بدبختی بیشتراز 3ملیون پول پرداخت میکنی بعد میبینی انچه میخواستی اصلا نبوده هیچ راهی نداری جز جنگ اعصاب و کنلنجار رفتن ــ براستی مردم چه گناهی دارند که این مسیولین نصیب شان شده ـ به اینده نینگری تاریک تر رها تر و....

پاسخ به علی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید