ایلان ماسک 1.1 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

به گزارش مجله یافان، چند روز قبل ایلان ماسک در توییتر از کاربران در مورد فروش 10 درصد سهام تسلا نظرسنجی کرد و اکنون مستندات مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نشان می دهد وی واقعا 934091 سهم خود را به ارزش حدود 1.1 میلیارد دلار فروخته است.

ایلان ماسک 1.1 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

وی در توییتر اعلام کرده بود نتیجه نظرسنجی در مورد فروش سهام تسلا هر چه باشد به آن پای بند خواهد بود. بیشتر کاربران با انجام این کار یعنی فروش سهام تسلا از طریق ایلان ماسک موافقت کرده بودند. در واقع در نظرسنجی انجام شده 57.9 درصد از شرکت کنندگان رای موافق و 42.1 درصد از آنها رای مخالف دادند. همین مساله باعث سقوط 11.9 درصدی ارزش سهام این شرکت و کاهش سرمایه ایلان ماسک به 288 میلیارد دلار و کاهش 200 میلیارد دلاری ارزش بازار تسلا شد. با وجود چنین سقوط هایی، ارزش سهام تسلا تا به اینجای 2021 رشد 47 درصدی را تجربه کرده است.

مستندات مربوطه نشان می دهد ایلان ماسک از قبل برای فروش سهام تسلا برنامه ریزی کرده بوده است و مت لوین یکی از تحلیلگران بازار نیز می گوید این برنامه از 23 شهریورماه (14 سپتامبر) کلید خورده است و اکنون نیز مستندات SEC این موضوع را تایید می کند که وی 934091 سهم خود را به قیمت هر سهم برابر با 6.24 دلار فروخته است.

ماسک بخشی از سهام خود را برای پرداخت تعهدات مالیاتی فروخته است. با توجه به اینکه وی شهریورماه نیز قصد داشته بخشی از سهام تسلا را بفروشد، برخی می گویند نظرسنجی ایلان ماسک در توییتر تنها جنبه نمایشی داشته است. ظاهرا به نظر می رسد فروش سهام تسلا تنها به نظرسنجی انجام شده مربوط نمی شود و ایلان ماسک از قبل چنین برنامه ای را دنبال می کرده است.

در حال حاضر ایلان ماسک هنوز بیش از 170 میلیون از سهام تسلا را در اختیار دارد که حدود 17 درصد از مالکیت آن را تشکیل می دهد.،دیجیاتو

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1240

به "ایلان ماسک 1.1 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک 1.1 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید