اولین نشان جهانی در حوزه ایمنی در صنعت سفر و گردشگری معرفی گشت

به گزارش مجله یافان، اولین نشان جهانی در حوزه ایمنی در صنعت سفر و گردشگری معرفی گردید تا اطمینان از دست رفته مسافران را به این صنعت بازگرداند.

اولین نشان جهانی در حوزه ایمنی در صنعت سفر و گردشگری معرفی گشت

روز چهارشنبه، 7 خرداد، شورای دنیای سفر و گردشگری (WTTC) برای اولین بار در دنیا از نشان بین المللی بهداشت و ایمنی رونمایی کرد. این نشان به عنوان مهر ویژه ایمنی و بهداشت و به منظور تامین ثبات و جلب اطمینان مشتریان که اصلی ضروری برای احیای سریع بخش سفر و گردشگری است، معرفی می گردد.

نشان ویژه WTTC به گردشگران و مسافران در همه نقاط دنیا یاری می نماید تا کشورها و مشاغلی که پروتکل های دنیای در عرصه بهداشت و سلامت را پذیرفته اند، بشناسند. این امر به تجربه سفرهایی ایمن پس از اتمام دوران آزمایشی نشان مذکور خواهد انجامید. کسب وکارهای مرتبط با بخش گردشگری، از جمله آژانس های مسافرتی و کارگزاران تورهای گردشگری، شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها و ترمینال های حمل ونقلی، هتل ها، رستوران ها، کشتی های تفریحی و مراکز خرید در صورت اجرای پروتکل های سلامت و بهداشت اعلام شده به وسیله WTTC این امکان را خواهند داشت که برای استفاده از این نشان اقدام نمایند.

طرح WTTC برای تدوین پروتکل های ایمنی برای احیای صنعت سفر و گردشگری به تصویب 200 مدیر اجرایی در این حوزه در کشورهای مختلف دنیا رسیده است. بعضی از این افراد را مدیران گروه های مهم تجاری در گردشگری دنیای تشکیل می دهند. این اقدام مورد حمایت سازمان گردشگری دنیای سازمان ملل متحد (UNWTO) نیز رسیده است. عربستان سعودی که ریاست گروه گردشگری G20 را به عهده دارد به همراه مناطقی مانند بارسلون، پرتغال و سویا که جزء پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می آیند، از جمله مواردی هستند که از این نشان حمایت نموده اند و پروتکل های استاندارد دنیای را برای احیای سریع بخش گردشگری به کار برده اند.

گلوریا گیوارا، رئیس WTTC در بیانیه ای چنین گفت که شورای دنیای سفر و گردشگری این افتخار را دارد که پیروز شده است حمایت نهادهای تاثیرگذار و شناخته شده گردشگری را که پروتکل های دنیای بخش خصوصی را مورد حمایت قرار می دهند و کوشش های WTTC را به عنوان همکاری بخش خصوصی و دولتی مهم عاملی مهم و حیاتی برای تضمین احیای سریع تر صنعت گردشگری تصدیق می نمایند، جلب کند.

گیوارا در ادامه می افزاید که سازمان متبوع وی از بحران اخیر دریافته است که وجود استانداردهای دنیای و ثبات در شرایط این قابلیت را دارند که اطمینان مسافران را جلب نمایند. علاوه بر این، او می گوید که نشان نو با هدف یاری با بازسازی اطمینان مشتریان در همه جای دنیا طراحی شده است. وی بعلاوه ابراز امیدواری می نماید که این اقدام بتواند با ترویج سفرهای ایمن در سراسر دنیا، به بازگشایی کسب وکارها در حوزه صنعت سفر و گردشگری و قرار گرفتن آن ها در مسیری هماهنگ یاری کند.

رئیس WTTC در ادامه بیانیه خود می افزاید که بخش خصوصی صنعت گردشگری برای اولین بار از پروتکل های مرتبط با سفر امن پشتیبانی کردند. به باور وی، این کار انسجام لازم را در میان بخش های مختلف صنعت ایجاد و به نجات آن از بحران کنونی یاری می نماید. او بعلاوه گفت که اجرای پروتکل های دولتی کشورهای مختلف در ترمیم اعتماد موردنیاز برای احیای صنعت سفر و گردشگری تاثیرگذار خواهد بود.

زوراب پولولیکاشویلی (Zurab Pololikashvili)، دبیر کل سازمان UNWTO از کوشش های WTTC برای معرفی نشان تازه معرفی شده آن ها درباره ایمنی دنیای، پروتکل های سفر ایمن و نیز برنامه های این سازمان در راستای ترمیم اعتماد مشتریان این صنعت قدردانی می نماید. او این برنامه را عاملی مهم در اعتمادسازی دوباره در صنعت سفر می داند و معتقد است که پیروزیت فقط زمانی حاصل می گردد که همه دست اندرکاران این صنعت همکاری نمایند.

به باور پولولیکاشویلی در زمان کنونی، همکاری بخش خصوصی و دولتی از اهمیتی بسزا برخوردار است و UNWTO از همکاری با WTTC برای احیای صنعت در دوران پس از کرونا به خود می بالد. او اضافه می نماید که سازمان متبوع وی کوشش های WTTC در کمیته بحران دنیای UNWTO را ارج می نهد و اذعان می نماید که دو نهاد گردشگری با هدف مشترکی مبنی بر شروع به کار مجدد بخش گردشگری با یکدیگر متحد شده اند. او به این نکته اشاره می نماید که اعتماد و گردشگری در کنار یکدیگر به برآورده سازی نیازهای مشتری، به بازده رسیدن سرمایه گذاری ها و سودآوری مشاغل یاری می نمایند و در نتیجه، فرصتی ایدئال در اختیار همگان قرار می دهند.

WTTC در هفته گذشته پروتکل های نوی برای حفظ ایمنی مسافران معرفی نموده است که در نوع خود بی سابقه هستند. این پروتکل ها، دستورالعمل ها و راهکارهایی را برای مسافران و دست اندرکاران صنعت سفر در مورد حفظ سلامت، رعایت بهداشت، نظافت دقیق و فاصله گذاری اجتماعی در دنیا پس از کرونا شامل می گردد.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1339

به "اولین نشان جهانی در حوزه ایمنی در صنعت سفر و گردشگری معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نشان جهانی در حوزه ایمنی در صنعت سفر و گردشگری معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید