انعقاد تفاهم نامه با هدف تأمین مسکن برای فعالان صنایع دستی استان گلستان

به گزارش مجله یافان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با هدف احداث واحدهای مسکونی و یاری به تأمین مسکن فعالان حوزه گردشگری، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان اطلاع داد.

انعقاد تفاهم نامه با هدف تأمین مسکن برای فعالان صنایع دستی استان گلستان

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش مجله یافان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری پنجشنبه 30 مردادماه 99 در مراسمی که برای انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار گردید، بیان نمود: احداث واحدهای مسکونی برای فعالان تحت پوشش این اداره کل، توانمندسازی و یاری به تأمین مسکن به وسیله پشتیبانی اقتصادی و فنی و تسهیلات بانکی ارزان قیمت، تأمین زمین، تأمین مصالح، یاری و راهنمایی های فنی از قبیل طراحی، نظارت و سازماندهی گروه های اجرایی ذی صلاح از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

او اضافه کرد: با امضای این تفاهم نامه، بنیاد مسکن و میراث فرهنگی استان در بخش بهسازی بافت باارزش روستاهای تاریخی، اجرای طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل بنیاد در حوزه مسکن و بوم گردی ها با هدف رونق گردشگری، مهاجرت معکوس، حفظ بافت و معماری روستاهای تاریخی و... همکاری خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به جامعه هدف این طرح اعلام کرد: فعالان حوزه گردشگری، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در شهرهای کمتر از 25هزار نفر و روستاهای سطح استان شامل خانوارهای دارای واحدهای مسکونی کم دوام، فرسوده و غیرمقاوم و در معرض خطر و همچنین خانوارهای فاقد مسکن در شهر و روستا در صورت داشتن زمین مورد احتیاج، می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

او گفت: در این طرح زیربنای هر واحد احداثی از 60 تا 85 مترمربع با توجه به شرایط کلی خانوار و متناسب با میزان تسهیلات و آورده متقاضی است.

تجری با اشاره به منابع اقتصادی و نحوه تأمین اعتبار در این تفاهم نامه بیان نمود: در این طرح مقرر شد تأمین مبلغ 500 میلیون ریال در قالب تسهیلات نوسازی مسکن روستایی به صورت قرض الحسنه و تأمین تسهیلات قرض الحسنه بانک رسالت تا سقف 400 میلیون ریال با اقساط سه ماهه توسط بنیاد مسکن انجام گردد.

او اعلام کرد: تأمین زمین در روستاهای دارای زمین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل استان مطابق با ضوابط و شرایط طرفین صورت می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در ادامه نشست انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به این که به دنبال این هستیم که مهاجرت معکوس در روستاها شکل گیرد، بیان نمود: گردشگری و صنایع دستی علاوه بر این که می تواند محرک خوبی برای مهاجرت به روستاها باشد، عامل مؤثر در توسعه اقتصاد و اشتغال روستا نیز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اعلام کرد: اقلیم های گوناگون و تنوع آب و هوایی باعث شده ظرفیت های هر روستای استان با سایر روستاها متفاوت باشد و این مسئله بسیار مهم باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

او با تأکید بر این که گردشگری محور توسعه و پیشران روستاهای استان است، گفت: روستاهای گلستان ظرفیت های بسیار غنی در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارند که با احیای هر کدام از این موارد توسعه روستاها رقم خواهد خورد.

سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در ادامه این نشست بیان نمود: انعقاد این تفاهم نامه گامی بسیار مهم در راستای هم افزایی بین دستگاهی است.

او گفت: گلستان دومین استان پرجمعیت روستایی کشور است و با توجه به توسعه بخش گردشگری و صنایع دستی در روستاها می توان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی اقدامات بسیار خوبی برای ثبات و ماندگاری مردم در روستاها اجرا کرد.

حسینی بیان نمود: با مطالعات اجرا شده 12 روستا در سطح استان دارای بافت باارزش هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 1 شهریور 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 425

به "انعقاد تفاهم نامه با هدف تأمین مسکن برای فعالان صنایع دستی استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه با هدف تأمین مسکن برای فعالان صنایع دستی استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید