امید به یافتن واکسن کرونا تا انتها امسال

به گزارش مجله یافان، یک کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) امیدوار است که واکسن کرونا تا سرانجام سال جاری میلادی (2020) با موفقیت تولید شده و صد ها میلیون دوز از آن در مرحله اول در اختیار اقشاری که بیشتر در معرض خطر هستند قرار بگیرد.

امید به یافتن واکسن کرونا تا انتها امسال

به گزارش ایسنا، سمیه سوامیناثان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: هرچند هنوز به واکسنی دست نیافته ایم، اما حدود 200 واکسن بالقوه تحت بررسی است و 10 واکسن بالقوه به مرحله آزمایش انسانی رسیده است.

وی همچنین یادآور شد که هرچند تولید واکسن فرآیندی پیچیده است، اما او به یافتن یک واکسن امیدوار است چرا که اگر یکی از تلاش ها به جایی نرسد، همچنان گزینه های دیگری وجود دارند که کار روی آن ها به تولید واکسن منجر شود.

بنابر گزارش بی بی سی، سوامیناثان که بالاترین مقام علمی سازمان جهانی بهداشت است ابراز امیدواری کرده که تا سرانجام سال جاری میلادی واکسنی تولید شود و در مرحله اول در اختیار اقشاری مثل کادر درمانی، کارکنان فروشگاه ها یا ساکنان مکان های با سرایت بالا همچون خانه های سالمندان و زندان ها قرار بگیرد.

بنابر گزارش شبکه خبری اِن دی تی وی، وی همچنین امیدوار است که تا سرانجام سال 2021 نیز دست کم دو میلیارد دوز دیگر از این واکسن تولید شود.

منبع: فرارو
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 28 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 417

به "امید به یافتن واکسن کرونا تا انتها امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید به یافتن واکسن کرونا تا انتها امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید