اعزام بالگردهای ارتش و سپاه برای اطفای حریق جنگل های بوشهر و خوزستان

به گزارش مجله یافان، مدیر بحران وزارت دفاع گفت: با دستور اکید رئیس جمهوری و با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بالگردهای هوانیروز ارتش و سپاه جهت اطفای حریق جنگل های استان بوشهر و خوزستان به این مناطق اعزام شدند.

اعزام بالگردهای ارتش و سپاه برای اطفای حریق جنگل های بوشهر و خوزستان

به گزارش مجله یافان به نقل از ایسنا، جواد مصطفایی مدیر بحران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام این خبر اظهار کرد: طی هفته گذشته نیز 7 فروند بالگرد از ظرفیت یگان های بالگردی ارتش و سپاه جهت اطفای حریف جنگل های گچساران، بهبهان و دهدشت به این مناطق اعزام شده بودند.

وی در تشریح موضوع اطفای حریق هوایی در کشور اظهار کرد: ارائه خدمات اطفای حریق هوایی در عرصه منابع طبیعی کشور برابر ابلاغیه معاون اول ریاست جمهوری از سال 94 با تشکیل مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با بکارگیری کلیه یگان های بالگردی لشکری و کشوری شکل گرفت که ثمره این همکاری ها کاهش وسعت آتش سوزی ها به میزان قابل توجه در سال های گذشته بود.

مدیر بحران وزارت دفاع با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت 150 میلیارد ریال به سازمان جنگل ها و مراتع گفت: یگان های بالگردی کشوری، لشکری و خصوصی در اختیار وزارت دفاع نیستند و تامین هزینه های سنگین خدمات پروازی شامل سوخت، بیمه سرنشینان، بروزرسانی تجهیزات پروازری، سبد های ویژه و... نیازمند حمایت های اقتصادی و تأمین اعتبار است.

مصطفایی با ابراز خرسندی از تصمیم دولت مبنی بر تأمین اعتبار یگان های بالگردی اطفای حریق هوایی کشور اضافه نمود: پیش از این با مساعدت وزیر دفاع بخشی از هزینه های یگانهای خدمات پروازی که به صورت قرارداد فی مابین با یگانهای کشوری، لشکری و خصوصی منعقد شده بود تا انتهای سال 98 پرداخت شد و با کوشش همکاران عزیز در نیروهای مسلح هواپیمای آتش نشان با ظرفیت 18 و 40 تن حمل آب در کشور مورد بهره برداری نهاده شد و انواع بالگرد نیز، متناسب با شرایط مختلف آب و هوایی کشور به تجهیزات اطفاء حریق هوایی تجهیز شدند.

وی تامین اعتبار یگان های بالگردی اطفای حریق هوایی کشور را گامی اساسی در احیای مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح مطرح کرد و گفت: طبق مصوبات دولت و دستورات معاون اول رئیس جمهور و بر اساس واگذاری اعتبار به وسیله سازمان برنامه و بودجه، اجرای برنامه ها و اعتبارات پیش بینی شده مطابق با طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفای عرصه های منابع طبیعی کشور که در برنامه پنج ساله ششم توسعه توسط دستگاههای متولی تایید شده است؛ به موضوع اطفای حریق هوایی کشور به وسیله یگان های بالگردی کشوری، لشکری و خصوصی جامه عمل خواهد پوشاند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 10 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 374

به "اعزام بالگردهای ارتش و سپاه برای اطفای حریق جنگل های بوشهر و خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام بالگردهای ارتش و سپاه برای اطفای حریق جنگل های بوشهر و خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید