تور ارمنستان: ارمنستان و صومعه های فراموش نشدنی آن

به گزارش مجله یافان، صومعه گردی در ارمنستان

حدس می زنید اولین کشور مسیحی در کجای این کره خاکی واقع شده است؟ شاید ایتالیا اولین جوابی باشد که به فکر می رسد، اما جواب صحیحی نیست، در اصل ارمنستان، نخستین کشور مسیحی است.

تور ارمنستان: ارمنستان و صومعه های فراموش نشدنی آن

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

ارمنستان، کشوری کوچک در قفقاز است که اولین کشوری است که مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود در سال 301 قمری پذیرفت. در واقع دین مسیحیت پس از مرگ عیسی مسیح، به سرعت در این کشور توسعه یافت. به همین علت هزاران بنا و شیء مذهبی در سراسر این کشور وجود دارد.

کشور ارمنستان دارای لقب موزه غیر مسقف مسیحیت می باشد که از نظر بنده نیز توصیفی بجا است.

یکی از دلایل اصلی که به این کشور سفر کردیم، صومعه های فوق تماشایی موجود در سراسر حومه های شهرهای ارمنستان بود.بسیاری از این صومعه ها متعلق به صدها سال پیش بوده و اکثرا در دره ها و یا در بالای کوه ها یافت می شوند. حتی تعدادی از این صومعه ها در درون صخره های سنگی، کنده کاری شده اند.

به علت حجم زیاد صومعه ها نمی توان از تمام آن ها بازدید کرد. بنابراین ما به چند مورد از صومعه های مورد علاقه خود می پردازیم تا بتوانید ابتدا از برترین آنها بازدید کنید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بازدید از تمامی این صومعه ها رایگان می باشد.

1. صومعه گغارد

گغارد یکی از قابل دسترس ترین صومعه های موجود، با یک ساعت فاصله از شهر ایروان می باشد. این صومعه سنگی مثالی برای قدرت و تخصص معماران قرون وسطی این کشور است.

بناهای اصلی این صومعه در قرن 13 میلادی ساخته شدند. اما چند مورد از قسمت های این صومعه به سال 1177 بازمی شود. جامعه نسبتا بزرگی از راهبان در این مکان زندگی می کردند. راهبان در این مکان به زندگی، مطالعه و کار می پرداختند. این صومعه متشکل از یک مدرسه، اتاق کتابت و یک کتاب خانه بوده و به علاوه این مکان حاوی شمار مهمی از آثار مقدس می باشد. معروف ترین آن ها نیزه ای بود که بدن عیسی مسیح بر روی صلیب زخمی کرد. که البته در حال حاضر این نیزه گم شده است.

چگونه به صومعه گغارد برویم؟

شمار زیادی از شرکت های تور و هتل ها دارای برنامه های تفریحی سفر به این صومعه هستند. به علاوه قیمت آن ها نیز مناسب می باشد. بعلاوه شما می توانید با استفاده از مینی بوس از ایستگاه گای در ایروان (نزدیک مغازه مرسدس بنز) به منطقه گارنی رفته و از آنجا با استفاده از تاکسی یا پیاده به این صومعه بروید. اولین مینی بوس در ساعت 11 از ایروان حرکت نموده و هزینه آن 300 درم می باشد. ما در ارمنستان اتوموبیلی اجاره نموده بودیم که این امر به ما اجازه می داد تا به سرعت به گغارد رسیده و به علاوه از چند حفره و چالاب تماشای نیز در راه تماشا کنیم.

2. صومعه نوراوانک

صومعه نوراوانک در میان صخره های قرمز در دره ای واقع در اتوبان بین ایروان و گوریس ساخته شده است. اسقف های رده بالا و شاهزاده ها در این صومعه در قرن 13 زندگی می کردند. در سال 1238 مغول ها به این صومعه حمله کردند اما این مکان حس و حال مربوط به قرون وسطی را در خود حفظ نموده است. سفر یک روزه به نوراوانک از شهر ایروان، یکی از محبوب ترین سفرها برای مسافران است. به همین علت می بایست در صبح زود به این مکان مراجعه کنید تا بتوانید قبل از شلوغی به آنجا برسید. صومعه نوراوانک بعلاوه شامل موزه کوچکی نیز می باشد که حاوی چندین اثر هنری مربوط به قرون وسطی است.

چگونه به صومعه نوراوانک برویم؟

صومعه نوراوانک در 116 کیلومتری جنوب شرقی ایروان واقع شده است. ما پیشنهاد می کنیم با استفاده از تور یک روزه و یا با وسیله نقلیه شخصی از این مکان تماشا کنید. به علاوه مینی ون های مارشروتکی نیز شما را بیرون از آرنی (در محل رستوران ادام) پیاده می نمایند که از آنجا می توانید با 6 کیلومتر پیاده روی به این صومعه برسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1307

به "تور ارمنستان: ارمنستان و صومعه های فراموش نشدنی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: ارمنستان و صومعه های فراموش نشدنی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید