اردوغان: ترکیه به یکی از تقاطع های اصلی تجارت بین قار ه ای تبدیل شده است

به گزارش مجله یافان، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه کشور به یکی از تقاطع های اصلی تجارت بین قار ه ای تبدیل شده است گفت که قطار صادراتی ترکیه پس از مراحل گمرکی و طی 12 روز به چین رسید.

اردوغان: ترکیه به یکی از تقاطع های اصلی تجارت بین قار ه ای تبدیل شده است

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه با حضور مجازی در مراسم افتتاحیه ششمین بخش از بزرگراه مرمره شمالی گفت: قطار صادراتی ترکیه پس از مراحل گمرکی و طی 12 روز به چین رسید. ترکیه به یکی از تقاطع های اصلی تجارت بین قار ه ای تبدیل شده و این موفقیت بزرگی است که به سود 83 میلیون شهفرایند خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی مجله یافان بخوانید. (کلیک کنید)

اردوغان همچنین تأکید کرد:انتظار داریم طی دوره های آینده در زمینه سرمایه گذاری بین المللی در کشور به پیشرفت ها و موفقیت هایی دست یابیم. معتقدم که هیچ سیاستی، خدمت و افتخاری بزرگتر از ساختن آثار و فراهم کردن امکانات برای کشورم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کسانی که قصد دارند ترکیه را به زانو درآورند ناامید خواهند شد، گفت: قطار صادراتی به چین یک موضوع بسیار ساده است که اگر در این باره به وزارتخانه ذی ربط مراجعه نمایند٬ اطلاعات دریافت خواهند گرفت، اما بعضی سعی دارند از این طریق از دولت انتقاد نمایند.

اردوغان همچنین گفت: ترکیه هرگز در استفاده از حقوق حاکمیت خود دریغ نخواهد کرد و ما مصمم هستیم که دیگران را وادار کنیم کشورمان را همان گونه که هست بپذیرند. آماده هستیم که در راستای خدمت به ترکیه، انجام پروژه و ساخت آثار با هر کسی رقابت کنیم.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که زیرساخت های حمل ونقل ترکیه در راستای هدف سال 2023 ترکیه احداث شده است.

وی افزود: سال 2023 سال پیروزی جدیدی برای ائتلاف جمهور خواهد بود. با عملی کردن تمام وعده هایی که به مردم مان داده بودیم٬ به اهداف 2023 خواهیم رسید.

اردوغان همچنین تأکید کرد: کشورمان را با خطوط قطار سریع السیر آشنا کردیم و امیدوارم که سال آینده خط آهن پرسرعت آنکارا ـ سیواس را افتتاح کنیم.

وی در ادامه سخنانش همچنین گفت: فرایند تصویب بودجه را به عنوان ابزاری که به کشور و ملت مان خدمت کند تسهیل کردیم.

اردوغان در رابطه با سانحه آتش سوزی در بیمارستان غازی عنتپ ضمن ابراز تسلیت گفت: از خداوند برای این قربانیان رحمت و برای بازماندگانشان صبر می طلبیم. خداوند کشور و ملت مان را از این گونه بلایا حفظ کند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 740

به "اردوغان: ترکیه به یکی از تقاطع های اصلی تجارت بین قار ه ای تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: ترکیه به یکی از تقاطع های اصلی تجارت بین قار ه ای تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید