اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا زمان ندارد ، زمان سرانجام محدودیت&zwnjها سفید بودن شرایط شهرهاست

به گزارش مجله یافان، دو هفته از اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا سپری شده و در ارزیابی های جدید بسیاری از شهر های قرمز به حالت نارنجی و زرد تغییر شرایط داده اند و از روز شنبه نیز قرار است تا محدودیت ها متناسب با شرایط جدید شهر ها اعمال شود.

اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا زمان ندارد ، زمان سرانجام محدودیت&zwnjها سفید بودن شرایط شهرهاست

به گزارش گروه اجتماعی مجله یافان، در طرح هوشمند مدیریت کرونا شاخص در نظر گرفته شده به این صورت است که براساس آن شهرها به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز تقسیم خواهند شد. در حقیقت به ازای هر 100 هزار نفر اگر چهار بستری وجود داشته باشد شهر در دسته زرد، شش نفر در دسته نارنجی و 10 نفر به ازای هر 100 هزار نفر بستری، شهر را در دسته قرمز قرار خواهد داد و تا زمانی که این شرایط ادامه پیدا کند محدودیت های اعلامی متناسب شرایط هر شهر اعمال خواهد شد، لذا بارها از سوی مسئولین کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت کشور تاکید شده که اجرای این طرح زمان ندارد.

از روز شنبه هفته آینده همزمان با تغییر شرایط شهرهای کشور پس از دو هفته به شکلی که در آغاز طرح 160 شهر در شرایط قرمز بودند و در حال حاضر 64 شهر در شرایط قرمز قرار دارند. به این ترتیب 96 شهر از شرایط قرمز خارج شدند و محدودیت های شرایط های نارنجی و زرد برای آنها اعمال می شود.

در این طرح در شهرهای قرمز به عنوان شهرهای خیلی پرخطر، همه مشاغل به جز مشاغل دسته یک و ضروری، تعطیل خواهند بود. همچنین ورود پلاک های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و پلاک های بومی شهرهای قرمز نیز اجازه ورود به شهرهای دیگر را ندارند. در شرایط نارنجی نیز به عنوان شهرهای پرخطر مشاغل سطح 3 و 4 تعطیل خواهند بود. در شرایط زرد نیز به عنوان شهرهای خطر متوسط فقط مشاغل سطح 4 تعطیل خواهند بود.

به همین دلیل حسین قاسمی دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی کرونا در خصوص اجرای طرح جدید محدودیت های کرونایی که از شنبه هفته آینده اجرا می شود، می گوید: اعلام زمان دوهفته ای برای اجرای این طرح صحیح نیست. این طرح قید زمانی برای سرانجام ندارد. در حقیقت زمانی سرانجام می یابد که شرایط از قرمز به نارنجی، از نارنجی به زرد و از زرد به سفید تبدیل شود که در آن هنگام طرح انتها یافته است.

ذولفقاری، رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز درباره نداشتن قید زمانی برای طرح هوشمند مدیریت کرونا می گوید: در این طرح یک هفته و دو هفته نداریم و طرح هوشمند مدیریت کرونا طرحی مستمر است. محدودیت ها هوشمند است به این معنا که شهرهای کشور بر اساس ارزیابی هفتگی وزارت بهداشت در شرایط های زرد، نارنجی و قرمز قرار می گیرند. بی تردید با توجه به این شرایط ها محدودیت های متناسب اعمال خواهد شد. به این ترتیب از روز شنبه هفته آینده تا سرانجام هفته آینده بر اساس اعلام شرایط شهرها محدودیت در آنها اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرده است که اجرای این طرح در مرحله اول دو هفته بود و از حالا به بعد روزهای دوشنبه هر هفته شرایط شهرها توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد و بر مبنای آن برای شنبه بعد آن اعمال محدودیت ها تعیین می شود و استمرار طرح تا زمان کنترل بیماری ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 705

به "اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا زمان ندارد ، زمان سرانجام محدودیت&zwnjها سفید بودن شرایط شهرهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا زمان ندارد ، زمان سرانجام محدودیت&zwnjها سفید بودن شرایط شهرهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید