آیا حمل سلاح سرد مجازات دارد؟

به گزارش مجله یافان، در خصوص سلاح سرد سوال های بسیاری پرسیده می گردد و بعلاوه اما و اگرهای زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارد. قانون مجازات اسلامی پیرامون این موضوع به ما یاری نموده است.

آیا حمل سلاح سرد مجازات دارد؟

مجازات حمل سلاح سرد از آن مواردی است که در قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است. در این مطلب از مجله یافان مگ می خواهیم برای شما توضیح دهیم اگر فردی از این سلاح استفاده نموده یا آن را حمل کند شامل چه مجازاتی می گردد.

https://video.delta.ir/mp4/2023/08/Cold%20weapon%20punishment.mp4

مجازات حمل سلاح سرد

مطابق ماده 617 قانون مجازات اسلامی هر کس از طریق چاقو یا هر اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید افراد قرار دهد یا با کسی گلاویز گردد درصورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم می گردد. بعلاوه مطابق تبصره 1 الحاقی سال 1396، حمل قمه، شمشیر و قداره و پنجه بوکس درصورتی که صرفاً به منظور درگیری فیزیکی و ضرب وجرح انجام گردد جرم محسوب شده و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می گردد.

این جرم یک جرم مطلق است و احتیاج به نتیجه مجرمانه ندارد و طبق بند پ ماده 47 قانون مجازات اسلامی صدور حکم و اجرای مجازات به آن ها قابل تعویق و تعلیق نیست.

طبق ماده 620 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی هر گاه این جرم در نتیجه توطئه قبلی و دسته جمعی واقع گردد هر یک از مرتکبین به حداکثر مجازات مقرر محکوم می شوند.

پیشنهاد مطالعه: آیا مرد می تواند از پرداخت نفقه همسر خودداری کند؟ + ویدیومنبع: پیام دلتا
انتشار: 16 مرداد 1402 بروزرسانی: 16 مرداد 1402 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1621

به "آیا حمل سلاح سرد مجازات دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا حمل سلاح سرد مجازات دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید