5 ویژگی که از گلکسی S21 فن ادیشن انتظار داریم

به گزارش مجله یافان، در سال 2020، سامسونگ با عرضه گلکسی S20 فن ادیشن سروصدای زیادی راه انداخت و کیفیت بالای آن مورد توجه گسترده ای نهاده شد. لازم به ذکر است در بسیاری از لیست های بهترین گوشی های اندرویدی 2020 نام گلکسی S20 فن ادیشن دیده می گردد و همین موضوع کیفیت بالای آن را نشان می دهد. به همین خاطر، کاربران زیادی بی صبرانه منتظر نسل بعدی آن به نام گلکسی S21 فن ادیشن هستند.

5 ویژگی که از گلکسی S21 فن ادیشن انتظار داریم

اما سامسونگ با عرضه مدل استاندارد گلکسی S21، کار خود را سخت تر نموده است. قیمت این گوشی فقط 100 دلار بیشتر از S20 فن ادیشن است ولی از امکانات بسیار جذابی بهره می برد. این احتمال وجود دارد که گلکسی S21 فن ادیشن همان S21 استاندارد باشد که فقط با تغییرات جزئی به دست کاربران می رسد.

با در نظر دریافت تمام این موارد، در ادامه 5 ویژگی مورد انتظار از گلکسی S21 فن ادیشن مطرح می کنیم. لازم به ذکر است این انتظارات بر مبنای شایعات مطرح شده نیستند و فقط باید به چشم حدس آن ها را در نظر بگیرید. همچنین این فهرست کاملا واقع بینانه است و به همین خاطر مثلا درخواست بازگشت جک هدفون را مطرح نمی کنیم زیرا چنین درخواستی قطعا عملی نمی گردد.

1. حفظ دوربین سه گانه باکیفیت

یکی از مهم ترین تفاوت های گوشی های مقرون به صرفه نسبت به پرچم داران، مربوط به دوربین های آن ها است. پرچم داران معمولا از دوربین اصلی، اولترا واید و نوعی تله فوتو بهره می برند. از طرف دیگر، در بسیاری از گوشی ها دوربین تله فوتو کنار گذاشته می گردد و به جای آن دوربین ماکرو، سنسور تشخیص عمق یا دیگر موارد مورد استفاده قرار می گیرد.

اما گلکسی S20 فن ادیشن با سه دوربین اصلی، اولترا واید و تله فوتو عرضه شد و امیدواریم همین رویکرد برای نسل بعدی آن هم حفظ گردد. البته احتمالا سامسونگ برای پایین آوردن قیمت این گوشی، کیفیت سنسورها را نسبت به S21 باید پایین بیاورد که چنین کاری کاملا منطقی محسوب می گردد.

روی هم رفته امیدواریم سامسونگ دوربین های بی فایده ای را در ماژول دوربین این گوشی تعبیه نکند و فقط همان سه دوربین اصلی موردنظر ارائه گردد؛ نه کمتر، نه بیشتر.

2. توجه به چیپست

اگرچه مدل 4G گلکسی S20 فن ادیشن با چیپست اگزینوس 990 راهی بازار شد، اما مدل 5G این گوشی در تمام بازارها با اسنپدراگون 865 به دست کاربران رسید. در امسال هم نمی توانیم انتظار بهره گیری گلکسی S21 فن ادیشن از اسنپدراگون 888 را داشته باشیم. از طرف دیگر، سامسونگ نمی تواند از چیپست بسیار ضعیف تری استفاده کند زیرا با این کار، گوشی موردنظر شباهت زیادی به سری گلکسی A پیدا می نماید.

بهترین کار این است که سامسونگ به جای اسنپدراگون 888 از چیپست بسیار قدرتمند ولی ارزان تری مانند اسنپدراگون 870 استفاده کند. در هر صورت امیدواریم سامسونگ گزینه ضعیف تر از اسنپدراگون 870 یا معادل اگزینوسی را برای گوشی موردنظر انتخاب نکند. زیرا اگر چنین کاری را انجام دهد، در بعضی بازارها خرید مدل استاندارد گلکسی S21 کار عاقلانه تری خواهد بود.

  • مقایسه گلکسی S21 اولترا مدل اگزینوس با اسنپدراگون

3. تنوع رنگ ها

سال گذشته، گلکسی S20 فن ادیشن در 6 رنگ جذاب راهی بازارهای جهانی شد. این در حالی است که حتی سری S21 هم از نظر تنوع رنگ در مناطق مختلف محدودیت زیادی دارند. به همین خاطر بسیاری از کاربران به ناچار باید از همان رنگ های خسته کننده یعنی مشکی، سفید و خاکستری دست به انتخاب بزنند.

امیدواریم سامسونگ برای گلکسی S21 فن ادیشن یک بار دیگر به رنگ های جذاب توجه کند. البته لازم نیست که این بار هم بدنه این گوشی را در 6 رنگ آماده کند و 4 رنگ هم کافی محسوب می گردد؛ به شرط اینکه مشکی، سفید و خاکستری جزو این 4 رنگ نباشند. علاوه بر این، سامسونگ بهتر است بعضی المان های طراحی سری S21 به خصوص طراحی ماژول دوربین آن ها را راهی S21 فن ادیشن کند. این گوشی ها طراحی جذابی دارند و با این کار، جذابیت مدل فن ادیشن هم افزایش پیدا می نماید.

4. استفاده از نمایشگر گلکسی S21

یکی از جذاب ترین ویژگی های گلکسی S20 فن ادیشن، نمایشگر آن است. این نمایشگر اولد از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می نماید و رزولوشن آن هم 1080p است. همانطور که پیش تر گفتیم، سامسونگ برای کاهش قیمت گلکسی S21 فن ادیشن باید از ویژگی های ضعیف تری نسبت به گلکسی S21 استفاده کند.

با این حال امیدواریم که چنین کاری را با فدا کردن کیفیت نمایشگر انجام ندهد. لازم به ذکر است نمایشگر استفاده شده برای گلکسی S21 اساسا همان نمایشگر S20 فن ادیشن محسوب می گردد و اگر سامسونگ کیفیت آن را از این هم پایین تر بیاورد، ارزش گلکسی S21 فن ادیشن زیر سوال می رود.

البته سامسونگ برای پایین آوردن قیمت آن می تواند به راهکارهای مختلفی روی بیاورد. به عنوان مثال، لازم نیست برای این نمایشگر از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده کند.

5. قیمت مشابه یا پایین تر نسبت به نسل قبلی

همانطور که گفتیم، اگرچه گلکسی S21 فن ادیشن نسبت به مدل استاندارد S21 باید ضعیف تر باشد، اما اگر این کاهش کیفیت از یک حدی فراتر برود وارد قلمروی سری گلکسی A خواهد شد. همین موضوع برای قیمت گذاری این گوشی هم صدق می نماید.

در حال حاضر، گلکسی S21 با قیمت 799 دلار فقط صد دلار گران تر از S20 فن ادیشن است. همین ابتدا باید بگوییم که اگر گلکسی S21 فن ادیشن با قیمت بیش از 700 دلار معرفی گردد، شکست آن حتمی است. زیرا اگر مثلا 749 دلار قیمت داشته باشد، چرا کاربر نباید مدل اصلی را بخرد؟ به همین خاطر سامسونگ یا باید قیمت نسل قبلی را حفظ کند یا این گوشی را با قیمت پایین تری مانند 649 یا حتی 599 دلار عرضه کند.

اما اینکه سامسونگ چگونه می تواند در عین حفظ ویژگی های مهم و اساسی چنین کاری را انجام دهد، چالش بزرگی برای این شرکت خواهد بود. در هر صورت امیدواریم سامسونگ هواداران پروپاقرص خود را ناامید نکند.

به نظر شما گلکسی S21 فن ادیشن باید از چه ویژگی هایی بهره ببرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • 14 نکته و ترفند حرفه ای برای سری گلکسی S21

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 897

به "5 ویژگی که از گلکسی S21 فن ادیشن انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ویژگی که از گلکسی S21 فن ادیشن انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید